• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Resa till västra Norge

Lucille

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
44257
Medlemskap
2025
Min man och jag är nya medlemmar här - så trevligt att få vara med! Vi är i Skellefteå-området på somrarna och har en Bürstner Nexxo 690. Nu tänker vi köra till västra Norge, troligtvis med första stopp vid Trondheim. Min man pysslar med fotografi, och skriver ut och ramar in sina egna foton. Han letar alltid efter vackra vyer! Om någon känner för att skicka tips på speciella ställen att besöka skulle vi verkligen uppskatta detta. Hej så länge!

Blaser338

HBK styrelse suppleant
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Välkommen hit till HBK. När det gäller Norge så behöver man ju inte leta efter motiv. Snarare blir synnerven överstimulerad. OBS inte menat att vara dryg men Norge är otroligt vackert överallt, tom Odda som en gång var korad till norges fulaste stad är vacker :D

Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
All era till västra Norge med alla laxälvar och fantastiska vyer men ta gärna en tur mot Stavanger och stanna gärna vid Lysefjorden. Är ni inte rädda för massa kurvor och har bra bromsar, då kan ni ge er ner till Lysebotten. Där har jag tagit 100-tals bilder på cyklister som tar sig uppåt från själva botten och inte minst BEIS hoppare (flygare) som är där ganska ofta.
Har ni bra kängor, då ska ni ge er upp till /på Preikestolen (andra sidan älven), men innan dess är ”Kjerag bolten” ett måste.
Kunde Tom Cruise göra det i mission imposible, då ska ni också kunna klara det (fast han kom med helikopter)…

1755018731689.png

1755019046666.png
1755018846898.png

1755018960340.png
1755019137464.png

Tyvärr inte mina bilder, sitter här i husbilen och väntar på Marianne. Vi åker på lördag och hälsar på en av hennes vänninor i Norge. Alltid kul att höja på adrenalinet över gränsen med några öl ”för mycket” i bagaget…lol…

Ha en jättetrevlig resa och ta mpnga bilder! Norge resor glömmer man aldrig.

//ranko

Lucille

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
44257
Medlemskap
2025
Några som vi känner här har också rekommenderat Trollstigen och Geiranger :). Det är bara min man som kör vår husbil. Vi har sett bilder av Trollstigen, och även om min man hanterar husbilen mycket bra, så tvekar jag att köra just där ( med husbilen som är 6.9 meter lång)... Vad tror ni som har mer erfarenhet?? Vi har kört en hel del i norra Norge tidigare, på smala, krokiga vägar...

Blaser338

HBK styrelse suppleant
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Jag har kört 14m buss där och det är inget problem och så ska ni naturligtvis åka i lärdalstunneln också, enda raka vägen i Norge.

Roland L

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2025
Några som vi känner här har också rekommenderat Trollstigen och Geiranger :). Det är bara min man som kör vår husbil. Vi har sett bilder av Trollstigen, och även om min man hanterar husbilen mycket bra, så tvekar jag att köra just där ( med husbilen som är 6.9 meter lång)... Vad tror ni som har mer erfarenhet?? Vi har kört en hel del i norra Norge tidigare, på smala, krokiga vägar...
Trollstigen har under åren förbättrats och är för normalstora husbilar och förare med körvana inget problem. Däremot har toppen förstörts genom turistanpassning.

Toppen