• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Resa med djur, krav eller rekommendation på avmaskning?

PösslRyder

HBK Medlem
Inlägg
138
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
36050
Medlemskap
2024
För Tyskland behöver du bara det vanliga (ifyllda....) blåa EU-passet för sällskapsdjur. Inga särskilda krav gällande avmaskning som du har det till exempel för resor till Norge.

Vi var i Tyskland med våran hund i februari och ingen brydde sig vid gränsen, varken söderut eller norrut. Ändå plikt att ha passet!
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.141
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Kanske inte det TS frågar efter.... Men jag såg häromdagen att reser vi ut med våra husdjur så skall vi meddela senast före hemresan via nätet (en blanket på Tullverkets hemsida) när och var vi reser in i Sverige..

Här kan ni läsa om detta...

 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
841
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Ja anmälningsplikt till Tullverket har det varit i några år nu. Det görs enkelt på nätet innan man anländer Sverige och något krav på avmaskning finns inte!
 

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
892
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
För Tyskland behöver du bara det vanliga (ifyllda....) blåa EU-passet för sällskapsdjur. Inga särskilda krav gällande avmaskning som du har det till exempel för resor till Norge.

Vi var i Tyskland med våran hund i februari och ingen brydde sig vid gränsen, varken söderut eller norrut. Ändå plikt att ha passet!
Det vet vi.
 
Toppen