• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Resa i Sverige del 3

Lars S1

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Partille
HBK-Nr
11519
Medlemskap
2024
Det är exakt 1,2 km från Sågens ställplats till systemet i Västervik.
Klarade av de 11 milen Eksjö-Västervik under förmiddagen. Igår fick jag och kära hustrun lite andlig spis på campingen i Eksjö, hon föreslog att vi skulle köra en morgonbön, det var inte dumt.
Sågens ställplats är spartansk men är helt ok för ett dygn eller två, priset 140 skr per dygn med el, 100 skr utan.
Vi tog en rask promenad in till Västerviks centrum och inmundigade varsin köttbit på ett utav stadens näringsställen. Vädret idag har varit blandat men det är varmt å skönt. I övrigt har dagen bestått av ömsom vin och ömsom wiskey.
Hustrun tjatade om att hon ville ut med kajaken men ibland får man sätta ner foten å få henne på bättre tankar, kajak å kajak.
Imorgon anländer J-Å med hustru Irene. Vi strålar samman på Lysiksbadet. J-Å som jag pratade med på tfn nyss undrade om han behövde kyla något. Håll dig iskall svarade jag, allt är kirrat.
Det står en holländare bredvid oss på Sågens ställplats, han hade fått för sig att åka till Finland. Efter ett långt utvecklingssamtal blir det Norge istället via Mora.
En del människor är svåra att få att göra rätt. Men jag lyckades, även om fru holländskan blänger på mig.
Nu ser vi fram emot kvällens begivenhet Tyskland mot Blåvitt det blir grejer det.
Ha det, vi höres.
 
Toppen