• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Resa i Sverige del 2

Lars S1

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Partille
HBK-Nr
11519
Medlemskap
2024
Eksjö, en sådan liten fantastisk liten stad. Från campingen till Eksjö gamla stad var det ca 1 km. Regnigt hela dagen så det blev shopping. Frugan införskaffad en snygg klänning och jag själv inhandlade en kavaj med passande skjorta, vi är ju efter Västervik på väg mot huvudstaden, då går det inte att se ut som en bonnlurk.
Systemet lyckades jag efter lite detektivarbete hitta, man blir alltid lika glad. I dörröppningen möttes jag av en anställd, som hälsade mig välkommen på sin bredaste småländska. Hon påminde lite grann om Krösamajja. Efter all shopping traskade vi raskt hemåt mot husbilen. Hemkomna blev det mat, potatissallad efter Mannerströms recept och körv, mycket gott samt ett par stabila dragnaglar. J-Å dyker ju upp på fredag i Västrvik så det gäller att förbättra dagsformen.
På kvällen spelade Gunilla & Johan på campingen, uppträdandet hette från Pärleporten till Rock roll.
Tittade själv på kvällens EM-match samt provsmakade dagens inköp, inte för mycket, det blir en lång etapp imorgon. Ca 11 mil till Västervik
 
Senast ändrad:
Toppen