• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Repiga plastrutor

hjonzon

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3240
Medlemskap
2024
Om man har en massa små repor på sina plastrutor runt om på husbilen och vill bli av med dessa.kan man göra så här biltema säljer en flaska med flytande hårdvax för båtar
(plastytor)detta vax är kanon att använda.man börjar med att blöta ner rutan, använd sedan en ren svamp som man blöter ner, och tar sedan handtvål i svampen och tvättar rent rutan (gör inga cirkelrörelser)ta lätt med svampen upp ifrån och ner spola av rutan.

Låt rutan torka ta nu en mjuk och ren trasa med en dutt wax från flaskan,vaxa nu uppifrån och ner tills hela rutan är vaxad(inga cirkelrörelse)ta nu en ny ren mjuk trasa
och torka av uppifrån och ner.Man märker en stor skillnad redan från första gången men man kan behöva att göra detta moment ett par gånger. Artikel nr på flaskan är 36-2116
0.5liter och kostar 49.50kr "PS man behöver inte använda hård handkraft för att uppnå ett otroligt bra resultat utan stryk på låt det torka lite, torka sedan av "

Soliga hälsningar Håkan:bye:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Repiga plastrutor

Sak samma finns på Clas Ohlsson liten grön tub som är för plastrutor på fritidsfordon men det krävs ganska stor handpåläggning lite slippasta i den produkten så man får göra det flera gånger. Tuben kostar ca 50:-
 
F

F.d. 16087

Guest
Sv: Repiga plastrutor

Ett tips från det glada 50 talet. Det fanns en Amrikanare Ford Crown Victoria den hade ett tak av plast. När detta blev repigt, använde de bilburna tandkräm. Tandkräm innehåller pimpsten vilket jag förmodar är milt slipande. Kan ej garantera resultatet,men det bör fungera.
MVH Gunnar S
 
Toppen