• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Renoverar Fiat Frankia -88

• Startad av Startad av F.d. 54932
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 54932

Guest
Hej
Håller på att budget renovera min husbil anno 1988. Håller just nu på med köksdelen som är i mitten av bilen.

Finns det några regler gällande installation av ny gashäll? Funkar vilken som helst (typ ikea) eller måste man ha en speciell för husvagn/husbil?

Sen har jag också valt att försöka byta takluckan i mittdelen för att få in mer dagsljus. Har hittat en 40x40 som min också är men det finns 2 olika mått i höjden på den, vilken är det jag ska ha?
25-42 mm eller 43-60 mm

Sen försökte jag plocka ner listen runt fönstret i köket för att byta rullgardin men satt stenhårt. Vågade inte ta i för att riskera spräcka plasten men finns clips eller nått man ska ta bort innan? Har skruvat ur alla skruvar bara.
Fiat Ducato Frankia-88

Tillbaka
Toppen