• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rengörningsmedel

F

F.d. 55255

Guest
Hej
Löste i Husbilen Test om rengörningsmedlet Abnet
är den någon som testat det ?Enligt reklamen otroligt bra
men så är det ju med nästan all reklam.
MVH
Arne

pannor

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024
Sv: Rengörningsmedel

tänkte ja skulle beställa en 5 litare hos företaget för 859 spänn men av princip så hoppadfe jag av för dom ville ha 25:- spänn för att skicka en faktura via e-post.Det är inte summan utan en ren princip sak för min del

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Vi gjorde ett gruppköp här :

http://www.husbilsklubben.se/forums/t41138/

Jag köpte hem 12 flaskor och 12 sprayflaskor , vi var ju 6 köpare så det blev ju 2 sorter av varje .

Det kan ju hända att ni kan göra samma sak nere i Jönköpingstrakten .

så delar ni på frakt , vi gav nog 149:- / liter inkl sprayflaska = 298:- totalt/köpare

Har vi "tur" ligger HBKs 10% rabatt kvar på deras sida .

Här är deras nya hemsida . Frank Solution AB - Generalagent för Abnet - franksolution

pannor

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024

Vi gjorde ett gruppköp här :

http://www.husbilsklubben.se/forums/t41138/

Jag köpte hem 12 flaskor och 12 sprayflaskor , vi var ju 6 köpare så det blev ju 2 sorter av varje .

Det kan ju hända att ni kan göra samma sak nere i Jönköpingstrakten .

så delar ni på frakt , vi gav nog 149:- / liter inkl sprayflaska = 298:- totalt/köpare

Har vi "tur" ligger HBKs 10% rabatt kvar på deras sida .

Här är deras nya hemsida . Frank Solution AB - Generalagent för Abnet - franksolution

har varigt i kontakt ned dom och det går bara å köpa via deras återförsäljare

F

F.d. 25116

Guest

det är ett enkelt alkaliskt tvättmedel (metasilikat), kan köpas för tiondelen av det pris dom begär.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Undrar om inte Strövelskemi i Kristianstad tillverkar sådant:confused:

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Man bör vara aktsam när man använder produkter med natrium/kaliummetasilikater, och eller natrium/kaliumhydroxider då dessa ämnen är närbesläktat med lut.

Detta gör att produkten får ett högt pH värde, och kan verka etsande på blanka ytor och glas om det får torka till. Detta gäller även på aluminiumfälgar.

Om man ska använda denna typ av produkter för avfettning/rengöring, så spola först med vatten, och lägg på medel på en begränsad yta som bearbetas, och spolas av ganska omgående.

Jag brukar använda Turtle Supertvätt på fläckar och bakstammen vid behov, och vanlig flytande grönsåpa på resten av bilen.

//Tommy

Toppen