• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rengöringsmedel melamin

H

hianders

Guest
Fick ett tips på chatten (tack Gaiefaj!) på ett rengöringsmedel som säljs av husbilstillbehörsfirmorna, Astonish Instant Stain Remover. Har inte provat det själv ännu, men återkommer med restresultat senare. 48:- f 250 gr. Enl Gaiefaj fungerar det bra.
Kanske måste man använda det fr början?!

Fick också ett tips att använda ättika och bakpulver som blandas till en tjock smet (sväller lite grand). Fick faktiskt loss lite grand men tror att det är för "ingrott" te o kaffe för att det skall vara effektivt. Bra att användas från börja kanske och då vara konsekvent.

Ha det bra alla (nu bara en vecka kvar!!) till 1/4!
:yes:

fru hianders/Inger
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Rengöringsmedel melamin

Har fnyst åt reklamen för Vanish - men på jobbet var det någon som köpte en spray och gnuggade bort alla gamla fläckar som vi tidigare misslyckats med att få bort från den ljusa heltäckningsmattan i konferensrummet - den ser ny ut!

Kanske värt att prova?
 
H

hianders

Guest
Sv: Rengöringsmedel melamin

Jag har nu provat det speciella rengöringsmedlet Astonish Instant Stain Remover, men även Vanish eftersom muggarna har använts två säsonger utan sådant. Har diskat dem i maskin ibland efter resorna, annars vanlig handdisk.

Resultatet blev bra efter behandlingen, kan dock inte säga om det var specialmedlet eller Vanish som var bäst!! Rena blev de i alla fall. Man bör nog upprepa med jämna mellanrum och inte låta det gå alltför lång tid emellan!

fru hianders/Inger
 
Toppen