• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rengöring av bil

Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
6701
Medlemskap
2026
Jag har fått svart rinn från fönstren troligen från gummit ner på dekoren, köpte tvättmedel hos Bromölla där jag förklarade hur det låg till (dom säljer ju själva husbilar med dekor ) Medlet har inte hjälpt, kan väl inte vara ensam om detta . nån som har nåt tips ?

F

F.d. 25023

Guest
Sv: Rengöring av bil

Finns massor med trådar på forumet, lätta att finna med HBK-Google ovan.
Skriv bara "svarta ränder" på sökfältet!

jyrki

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2025

Använder en lätt fuktig frottehandduk.
Har märkt att det går mycket lättare att få bort strax efter vaxning.
Ibland har jag använt vax till att ta bort ränderna.

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2025

Vaxade bilen förra veckan.
Körde 40 mil i helgen.
Provade igår att ta bort "svarta ränder" främst under fönstren - med torr frottehandduk - det gick - men det går lättare med lätt fuktig frottehandduk - å det bör inte ha använts sköljmedel i tvätten. :)
Ju bättre underarbete/vaxning/skydd man har på plasten - ju lättare går det att ta bort smutsen.
Polish eller vax går bra att använda - då behåller man det skyddande lagret utanpå plasten.
Lyckatill. :)

Toppen