• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rena vinsten att vara medlem i Husbilsklubben!

Växjö Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
398
Kommun
Växjö
HBK-Nr
25247
Medlemskap
2021
Nu kommer jag inte ihåg siffrorna, men priset från CC som baserades på 5 månader påställd och 7 månader avställd, var något högre än vad jag räknade ut att Folksam skulle bli med 6 månader på- och 6 månader avställd.

Men det var inte det som fällde avgörande, det var att man ökade premien på hemförsäkringen med 60% utan att kunna motivera varför. Blev nästan dubbel så dyr som den vi fick med Folksam.

Folksam känns tryggare om det skulle uppstå ett skarpt läge.

Nu sätter vi oss i husbilen med destination Spanien och Altea.

Tommy
Trevlig resa o hoppas Ni får en varm go vinter utan en massa dåliga överraskningar !
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Jag fick mitt ÅFA/SÅIFA/Preem Allkort så småningom. Första tankningen 5/11 och flera därefter. Sen har jag inte hört mer. Hur fungerar betalningen? Borde jag inte fått faktura för november nu? På papper med posten eller ännu hellre via mail.

Finns det "Mina sidor" någonstans där jag kan hitta fakturor etc?

Jag har skickat mail och frågat ÅFA men fortfarande inget svar. Så därför vänder jag mig till er med erfarenhet här istället och hoppas på snabbt svar.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Jag fick mitt ÅFA/SÅIFA/Preem Allkort så småningom. Första tankningen 5/11 och flera därefter. Sen har jag inte hört mer. Hur fungerar betalningen? Borde jag inte fått faktura för november nu? På papper med posten eller ännu hellre via mail.

Finns det "Mina sidor" någonstans där jag kan hitta fakturor etc?

Jag har skickat mail och frågat ÅFA men fortfarande inget svar. Så därför vänder jag mig till er med erfarenhet här istället och hoppas på snabbt svar.
Jag får mina fakturor via mejlen i början månaden efter, för december kom den 5.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.242
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Det du tankar under månad "1" får du faktura på i början av månad "2", med förfallodag i slutet av månad "2".
Min faktura kommer numera på mail.
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Tack för svar.

Jag tankade alltså i november och har ännu inte fått faktura. Alltså är det någon som är "fel".

Vilket mail-adress är det som är avsändare av era fakturor?

Finns det "Mina sidor" någonstans där ni kan logga in?
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Fast det finns försäkringsbolag som vill inte försäkra gamla bilar och en av dom är Folksam så egentligen är det dåligt affär om man tar medlemskapet i HBK bara för den skull!
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Tack för svar.

Jag tankade alltså i november och har ännu inte fått faktura. Alltså är det någon som är "fel".

Vilket mail-adress är det som är avsändare av era fakturor?

Finns det "Mina sidor" någonstans där ni kan logga in?
Efter telefonkontakt med Peter på ÅFA fick jag ett mail med kopia på fakturan. Peter hade ingen förklaring till varför jag inte fått ett "originalmail" i början på december. Vi får se om det kommer ett mail med faktura i början på januari.

Jag glömde fråga honom om det finns några "Mina sidor" att logga in på så frågan kvarstår. Någon här som har info om detta?
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.501
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Efter telefonkontakt med Peter på ÅFA fick jag ett mail med kopia på fakturan. Peter hade ingen förklaring till varför jag inte fått ett "originalmail" i början på december. Vi får se om det kommer ett mail med faktura i början på januari.

Jag glömde fråga honom om det finns några "Mina sidor" att logga in på så frågan kvarstår. Någon här som har info om detta?
Jag har samma problem att jag inte får mail faktura ..tre månader i rad har jag fått påminnelse och har ringt till deras fakturering ock hon förstår inte heller vad som är fel. Jag uppmanade henne att skriva om mina e- adress i kunduppgifter att vi får se i januari om det fungerar.
 
F

F.d. 58689

Guest
Efter telefonkontakt med Peter på ÅFA fick jag ett mail med kopia på fakturan. Peter hade ingen förklaring till varför jag inte fått ett "originalmail" i början på december. Vi får se om det kommer ett mail med faktura i början på januari.

Jag glömde fråga honom om det finns några "Mina sidor" att logga in på så frågan kvarstår. Någon här som har info om detta?
Jag har samma problem att jag inte får mail faktura ..tre månader i rad har jag fått påminnelse och har ringt till deras fakturering ock hon förstår inte heller vad som är fel. Jag uppmanade henne att skriva om mina e- adress i kunduppgifter att vi får se i januari om det fungerar.
Förmodar att ni kollat bland skräpposten, så den inte har hamnat där?! :wub:
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Jag har samma problem att jag inte får mail faktura ..tre månader i rad har jag fått påminnelse och har ringt till deras fakturering ock hon förstår inte heller vad som är fel. Jag uppmanade henne att skriva om mina e- adress i kunduppgifter att vi får se i januari om det fungerar.
Intressant att det finns fler. Du skriver tre månader i rad. Har det fungerat tidigare? Eller är du också nyligen ansluten till ÅFA?
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
421
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Hade tidigare i år ett inlägg om att det lönar sig att vara medlem i HBK.
Det är inlägg nr 5 i nedanstående länk
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.501
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Intressant att det finns fler. Du skriver tre månader i rad. Har det fungerat tidigare? Eller är du också nyligen ansluten till ÅFA?
Jag har har varit med ÅFA sen HBK fick avtal med dom men som jag har fattat så började dom fakturera via mail somras för att jag ringde första ggr i augusti pga påminnelse faktura.
Hon sa sist att det är flera som ringer om samma sak
När hon mejlade direkt till mig så fungerar mejlen det är deras automat utskick som inte fungera
 
Toppen