• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

RELÄ EFTERLYSES

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Hej!
Jag vill köpa ett reservrelä till mitt med beteckningen "NAGARES RL/180 -12. 12/180 A".

Nu tror jag i och för sig att det skulle duga med ett 12 V och 100 A, men jag hittar inte ens ett sådant.
//Conny
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: RELÄ EFTERLYSES

Hej Jajje & Yvonne!
Det liknar mitt relä bortsett från att jag har 180 A men det är säkrat för 80 A :confused:.

Frågan är om det går att hitta på närmare håll.
//Conny

Redigering: För de el-intresserade kan jag berätta att man på en bilelektrisk firma sägar att man alltid bara sätter in 70A relä mellan generator och bodelsbatteri som jag jag skall ha det till. Dessutom föreslår de att i ställat för att reläet skall dra från lyset eller tändlåset, använda ett elektroniskt relä som känner skillnaden mellan batterispänning i "viloläge" och då generatorn laddar.
 

Bilagor

  • Likt NAGARES RL 189-12 och 12 18A.JPG
    Likt NAGARES RL 189-12 och 12 18A.JPG
    10,1 KB · Visningar: 324
Senast ändrad:
F

F.d. 25038

Guest
Sv: RELÄ EFTERLYSES

Hej har du kollat hos nån marinhandlare borde finnas i båt eller hos någon truckfirma eller nån som håller på med elwinchar lycka till
 
Toppen