• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Reklam i E-post

F

F.d. 53267

Guest
Nu har jag börjat få s.k. Sponsrad reklam i min Yahoo E-post.
Det är t. ex. Zalando.
Denna reklam går ej att ta bort och den har letat sig in i
alla mina mappar också.
Mycket irriterande.
Går det att stoppa detta ofog?

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Reklam i E-post

Jag fick massor av reklamutskick. Då jag inte ville byta mailadress (en kär gammal vän som jag haft i mer än 5 år nu) valde jag att köpa en tjänst som heter Spamdrain - kostar 100 kr/år.
Funkar bra. Dom rensar bort det mesta av oönskad reklam. Brukar titta i deras papperskorg någon gång i veckan och kolla att där inte finns något jag egentligen vill ha.

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Sv: Reklam i E-post

Jag ville "bara" testa Facebook av ren nyfikenhet och skapade ett konto kopplat till en av mina 3 mejladresser. Sen började det hagla reklam från alla håll och kanter. Fick städat en hel del men då återstod en firma i Tyskland där jag av "misstag" svarade på en tävling. Den blev jag inte av med förrän nyligen då jag skrotade bredbands-operatören och satsade på mobilt bredband hos en annan.

Tips: jag använder t.ex. alias@gmail.com och förnamn.efternamn@gmail.com för att bli oberoende av bredbandsoperatörens mejl-prefix efter "@" tecknet.

I tveksama fall då jag är tvungen att uppge min mejladress, då lämnar jag ut alias@gmail.com, aldrig mitt riktiga namn, det är bara till för myndigheter och vänner. Alias konto kan jag alltid "skrota" när jag än vill och därmed bli av med bl.a. "reklam i E-post".

Toppen