• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Regnar in via köksfläkten

gorana

FD HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023
För en tid sedan då jag körde i kraftigt regn i ca. 80 - 90 km med min Burstner I810 upptäckte jag då vi pausade att det låg vatten på köksbänken under fläkten Det visade sig att det vattnet förmodligen studsat mot taket och in genom takstosen och ner genom röret som går upp.
Är ni fler som råkat ut för detta?
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.484
Kommun
Hässleholm
Sv: Regnar in via köksfläkten

Nu är jag ute på tunn is men visst blir det ett litet undertryck i bilen när man kör. Stutsande regndroppar skulle kunna sugas in lite lättare under färd. Men kolla att det är tätt - häll över en spann vatten uppifrån.

Lite regnvatten förstör väl inget under köksfläkten? Om man stör sig på fenomenet får man kanske sätta en skyddande halvkupa framför fläktventilen.

Jag kan ha helt fel
 

gorana

FD HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023
Sv: Regnar in via köksfläkten

Nu är jag ute på tunn is men visst blir det ett litet undertryck i bilen när man kör. Stutsande regndroppar skulle kunna sugas in lite lättare under färd. Men kolla att det är tätt - häll över en spann vatten uppifrån.

Lite regnvatten förstör väl inget under köksfläkten? Om man stör sig på fenomenet får man kanske sätta en skyddande halvkupa framför fläktventilen.

Jag kan ha helt fel

Jag har kollat upp att det ej är fel på Trumahatten och även fukttestat bilen att det ej trängt in fukt i taket.
En tanke slog mig när du nämnde undertryck, man kanske skulle ha fläkten igång när det regnar kraftigt under körning.
 
Toppen