• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Registreringsbevis

F

F.d. 14038

Guest
Hej jag undrar om vilket regestreringsbevis jag ska ha med mig, jag har ju bara det som jag fick när jag köpt bilen den 31/3 2007. bilen har ju haft en ägare före mig, vederbörande köpte bilen 2006 och årsmodellen är 2006. Fråga nr 2 är att i kolumnen miljöfakta står det bara 2000 under miljöklass. Vad inebär detta, och är det någon som tror sig veta vilken färg man då får.

Sv: Regestreringsbevis

Min kära Michael, jag är kanske dum som inte fattar men vilken färg blir EURO111?

Du ska ha den BLÅ med vid färd .Den gula är en värdehandling.

Registreringsbeviset har en ruta med rubriken Miljöfakta. Där ska / kan värdena noteras för bl a:

V. 7 CO2-emission i gram / km
V. 8 bränsleförbukning vid blandad körning i l / 100 km
V.10 miljöklass

Uppgifterna kan lämnas av tillverkaren / importören, men är tyvärr inte obligatoriska att uppge.

Tillbaka
Toppen