• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2026 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Registerhållningsavgift

• Startad av Startad av F.d. 5322
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 5322

Guest
Blev lite nyfiken på hur mycket pengar som staten får in från oss fordonsägare.
Enligt Transportstyrelsen finns det 7 932 005 fordon som betalar denna avgift á 65 kr.
Summan blir: 515 580 325 kr.
Tillkommer gör då givetvis fordonsskatten, bensinskatten och dieselskatten.

Undrar var de pengarna tar vägen? Inte läggs de då på vägarna!

Sv: Registerhållningsavgift

Ja o sommaren är väl ändå "lågsäsong" för denna avgift, många husbilar o andra entusiastbilar som står på vintern.

Jag vet inte om det är en spridd missuppfattning att fordonsskatten ska gå till vägunderhåll.

Det är en skatt som andra skatter som går rakt in i "den stora statliga kassakistan". Sedan kan våra fordonsskatter gå till kostnader för skolan, sjukvård eller något annat.

Någon form av info borde finnas vart de mycket stora summor som bilismen drar in hamnar.
Undrar dessutom vart trängselavgifterna i Stockholm tar vägen.
Nya tjänstemän direktörer byte av div loggan mm kostar ju förståss plus all pension till riksdagsfolk som absolut inte förtjänar denna pension.
Huva ingen politik...........

Den infördes i samband med Högeromläggningen. Sen blev den kvar givetvis:mad:

Jag tror knappt att det går till skola,sjukvård och definitivt inte till äldrevård.
Men vi har ju fått mycke nytt att betala ??? :mad::(

Tillbaka
Toppen