• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Reduceringsventil

mikesix

HBK Medlem
Kommun
SALEM
HBK-Nr
1317
Medlemskap
2025
Var hittar man en reduceringsventil för engångs gasolflaskor?,letat som en tok :cool:

Sv: Reduceringsventil

Behövs nog inte.
Engångsflaskor innehåller, så vitt jag vet, butan som har lägre tryck än propan.
Jag har grill och kokplatta för engångsflaskor och på dessa finns ingen reduceringsventil.
//W

Snor en bild från en tidigare tråd för att visa vad jag behöver,har slang anslutning på min grill som är något liknande som på bilden:spinny:

Hej
Var där igår o det finns ,men inte hemma o dom tar inte hem för dom måste beställa en pall,ca 10000 enheter som dom inte skulle sälja på 100 år:wideeyed:allt enligt deras säljare:twitcy:

Varför inte skaffa en vanlig 2 Kg gasolflaska? Finns överallt, passar vanlig liten reduceringsventil. :)

Montreol: Har både 2 o 5 kg flaskor ,men även ett antal engångsflaskor som jag tycker är lättare o ha med,passar ju även till gasollampan,ja får fundera.

Knut:Har hittat den på berger,ska neråt tyskland o proviantera så småningom:cool:.

Tillbaka
Toppen