• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rast & Camp

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Idag har Rast & Camp uppdaterats vilket inneburit en del nya funktioner.

Rast & Camp | Facebook

photo-751461.jpg
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.802
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Rast & Camp

Har använt mig av denna en hel del i sommar. Tyvärr är det en del ställen som ligger fel som man skulle vilja flytta på. Har påpekat det till ansvariga. Dessutom har jag vid flera tillfällen försökt lägga in nya ställplatser enligt beskrivningen men får, när jag gjort klart, att det är "serverfel-återkom senare". Har provat flera ggr olika dgr med samma resultat.
Detta svar fick jag vilket innebär att det jobbas för att få den bättre:

Hej, om du får upp serverfel så beror det oftast på att din internetanslutning är ostabil. Lite synd och inte så ovanligt på de platser som ställplatser och campingar ligger på. Jag hade tidigare en version där man kunde ändra sina platspositioner. Apple tog bort möjligheten att knyta identitet till varje telefon. Jag kommer att jobba på en ny version där man använder nuvarande facebook-koppling som inloggningskälla för att på så sätt kunna hantera positionsförändringar och kanske också kompletteringar av platser av "medlemmar". Flera positoner är faktiskt fel, fel som Vägverket har i sin databas.

Jag satt hemma med min Ipad2 uppkopplad till mitt WiFi-nätverk hemma som är Telia ADSL 24. Har inte märkt något förr att det skulle vara ostabilt men det är svårt att veta. Antar att det inte måste vara så att man måste vara "på plats" för att lägga in nytt. Det verkar inte troligt.
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Rast & Camp

Finns även för Android på:
https://play.google.com/store/apps/...t#?t=W251bGwsMSwxLDEsInNlLmRvbm92YS5tYXBweSJd

Uppdatering till Pro versionen kostar 15:-, men kan i dagsläget bara installeras på en enhet (en nackdel om man vill installera på både telefon och surfplatta) Pro versionen försvinner också vid ev. av-installation och man återgår då till gratis versionen vid ny nedladdning.

Enligt utvecklaren kommer ev. en uppdatering med nån synkroniseringsfunktion, så man kan återställa sin köpta pro version.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.802
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Rast & Camp

Provade att lägga in platser utan att lägga in bild och då gick det bra. Mailade till Rast&camp och förklarade det. Fick då detta svar:

"Hej Per, nu ska det fungera för dig att lägga in nya platser med bild. Tack för ditt tålamod. Jag håller dessutom på med en funktion så att man kan sätta sig vid dator för att lägga in nya platser och underhålla sina inlagda platser."

Låter lovande tycker jag.
 
Toppen