Nu har jag drabbats av akut skrivklåda, och eftersom Husbilskalle tagit sitt pick och pack och försvunnit, så startar jag en ny tråd där jag tänker visa lite bilder och berätta om vad som sig tilldrager här i Santa Pola i allmänhet, och på Camping Bahia i synnerhet.

I måndags hade vi bara 1,5° på morgonen och det var tydligen för kallt för de flesta knallar för så här tomt var det på marknadsplatsen.
Inte en enda grönsakshandlare så långt ögat nådde.

Här ser ni ett typiskt fall för spanska arbetsskyddsstyrelsen. Jag tror förresten att någon sådan inte finns för man kan se vägarbetare som står med tryckluftsborr utan att använda hörselskydd, skyddsglasögon mm.

Ondagseftermiddagar tillbringar det ökända gänget Bahia Desperados med att spela Boule på fängelsets rastgård.

Så här kan det se ut när solen sänker sig över Camping Bahia.

Nu blir det lite komplicerat. Inom HBK finns alltså gänget Bahia Desperados, inom detta gäng finns en falang som kallar sig ”Pies de cerdo amigos”. Fritt översatt ”Grisfötternas vänner.
Dessa hade häromdagen en veritabel orgie i grisfotsätning (heter det så?)
Här har de samlats för att avnjuta? Läckerheterna?

Här försöker en av läckergommarna att hitta något ätbart i den oformliga massan som ser ut som en scen ur skräckfilmen Amöborna anfaller..

Husbilskalle som dagen till ära övervakade frosseriet hade den goda smaken att avstå när det bjöds.

Givetvis fanns jästa och destillerade drycker att skölja ned godbitarna med.
Efter att ha bevittnat inledningen på denna barbariska rit avvek undertecknad från slagfältet.
Nästa gång skall jag berätta om hur vi firade jul.
//W

I måndags hade vi bara 1,5° på morgonen och det var tydligen för kallt för de flesta knallar för så här tomt var det på marknadsplatsen.
Inte en enda grönsakshandlare så långt ögat nådde.

Här ser ni ett typiskt fall för spanska arbetsskyddsstyrelsen. Jag tror förresten att någon sådan inte finns för man kan se vägarbetare som står med tryckluftsborr utan att använda hörselskydd, skyddsglasögon mm.

Ondagseftermiddagar tillbringar det ökända gänget Bahia Desperados med att spela Boule på fängelsets rastgård.

Så här kan det se ut när solen sänker sig över Camping Bahia.

Nu blir det lite komplicerat. Inom HBK finns alltså gänget Bahia Desperados, inom detta gäng finns en falang som kallar sig ”Pies de cerdo amigos”. Fritt översatt ”Grisfötternas vänner.
Dessa hade häromdagen en veritabel orgie i grisfotsätning (heter det så?)
Här har de samlats för att avnjuta? Läckerheterna?

Här försöker en av läckergommarna att hitta något ätbart i den oformliga massan som ser ut som en scen ur skräckfilmen Amöborna anfaller..

Husbilskalle som dagen till ära övervakade frosseriet hade den goda smaken att avstå när det bjöds.

Givetvis fanns jästa och destillerade drycker att skölja ned godbitarna med.
Efter att ha bevittnat inledningen på denna barbariska rit avvek undertecknad från slagfältet.
Nästa gång skall jag berätta om hur vi firade jul.
//W