• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Randig alkov

Jalik52

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
7706
Medlemskap
2025
Hej
Jag har en Knauss med alkov. När det regnar eller är mycket dagg lämmnar vattnet som rinner ner över alkoven smutsränder på densamma. Även motorhuv och skärmar, dit vattnet droppar får oxidliknande fläckar som kräver jobb att få bort.
Finns det någon typ av överdrag att trä över bara fronten, när bilen står parkerad, eller finns det något medel man kan behandla lacken med för att minska problemet?

Jörgen och Ingrid

Döderhultarn

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
3004
Medlemskap
2025
Sv: Randig alkov

Hej
Jag har en likadan bil som du fast 07:a. Samma problem. Hittills har jag vaxat på våren och håller sen efter med varmt vatten med såpa i. Jag använder en svabb med långt skaft för att komma åt. Funkar hyfsat men svårt att få bort ränderna helt.
/Sture

Hallonskogen

FD HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
1112
Medlemskap
2022

Black streak remover
Biltema Art nummer 30-566
Egentligen till båtar, men det vet inte husbilen om.

turri

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
5424
Medlemskap
2025

Globex 80 funkar kanon tycker jag,finns där dom säljer campingtillbehör. Har haft problem med ränder förut när jag vaxade taket, i år vaxade jag inte bara tvättade av det ordentligt och problemet med ränderna försvann i det närmaste.

Toppen