• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ramp

mojjen

HBK Medlem
Kommun
Askersund
HBK-Nr
4526
Medlemskap
2025
Hej
Är det nå`n som har förslag på var man kan få tag i uppkörsningsramper som bär husbilen? Har ett par nu som är köpta på JULA , men dom är för klena, o nu börjar dom vika sej, törs inte använda dom längre.
Tack på förhand.
Mojjen

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: ramp

Trelast!

Kjøp noen tykke brede planker og skråkutt til passende stigning. Skru sammen passe mange lag til den høyden du trenger. Er plankene for smale så monter flere ved siden av hverandre.

Har en plass på gården så kan en lage seg en permanent parkeringsrampe hvor hele bilen kommer opp fra bakken.

Max&Kerstin

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
160
Medlemskap
2025
Sv: ramp

Hej!
Blev tvungen att byta kabelhärvan mellan batteri - startmotor - generator.
Det går bara att komma åt underifrån så jag staplade några vanliga betongplattor,
sågade till ett par rejäla stumpar från limträbalk, förankrade mellan med ett plåtbleck.
Gick som en dans. Att byta kaberhärvan var betydligt knivigare, trångt och vrångt.
Efteråt såg jag ut som jag hade slagits med katten!

Lycka till!

Bilagor

• P9020003 (Small).JPG
    P9020003 (Small).JPG
    39,9 KB · Visningar: 3
  • P9020004 (Small).JPG
    P9020004 (Small).JPG
    45,7 KB · Visningar: 2
  • P9020005 (Small).JPG
    P9020005 (Small).JPG
    35,5 KB · Visningar: 1
  • P9020006 (Small).JPG