• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

radio

F

F.d. 55311

Guest
Hej..Är det någon som vet hur man tar ut radion på en hobby vän 2008
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: radio

Det brukar vara små hål och sticka in dom verktygen som man sedan rycker ut stereon med .
Är det en eftermonterad som man får vika ner luckan för att byta skiva så brukar dom vara där under längst ut på sidorna .
Hade du bifogat en bild på stereon så hade det varit enklare och säga exakt hur du skall göra .
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: radio

Normalt ligger det i mappen med dokumentasjon en liten plastpose med 2 metall pinner. Dette er uttrekkerene for radioen. Trikset er at disse pinnene løfter sperrehakene ut fra radioen og griper tak i radioen slik at en kan trekke denne ut av holderen.
 

Tant Sture

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024
Sv: radio

Hallå Stefan. Sitter din Radio instucken i instrumentbrädan, eller sitter den upptill under den så kallade Dokumenthållaren ? Sitter den i Instrumentbrädan behöver du trådbyglar.
Ja i alla fall ett par bitar ståltråd som du kröker till. Sitter den under Dokumenthållaren så tar du bara bort de två insexskruvarna som du finner när du öppnar hållaren, sedan kan du enkelt lyfta hela modulen och pilla loss radion. Denna hållare är så dåligt gjord att man endast behöver en grov mejsel för att sno den dyraste radio, man tar endast bort skruvarna under Locket sen är det bara att bända. Alltså en sak som vi alla bör se till att åtgärda.

MVH Tant Sture
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.663
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: radio

Du har inte talat om fakrikatet på radion. Det är inte alla som har hakar som lossas med runda pinnar (hakar). Jag fick med en JVC i husbilen som har flata hakar i plåt som sticks in på båda sidor i fronten när man ska dra ut apparaten. Det syns nästan inte alls.
// Göte J
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: radio

Jo det finns ju mängder av olika verktyg till olika stereo och du nämner inte om det är en originalmonterad stereo eller eftermonterad stereo samt vilket bilfabrikat (om det är en originalstereo).

OM du bryter strömmen så måste du även ha en CODE till stereon i vissa fall .

Vill du maila en bild eller MMSa så finns uppgifterna i "min profil" .
 
Senast ändrad:
Toppen