• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Racing på Landsjön

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Racing på Landsjön

Vad säger Ludde om detta? Dom förstör ju isen för riktiga sportmänniskor, skridskoåkarna! Motorsport är sport för motorer!

Jappe
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Racing på Landsjön

Kul. Det var jag med om på 60-talet. Man beundrade killarna som riskerade sin fina bilar. Man var ju tvungen att prova lite själv också. Mycket skoj var det.
/Sören
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Racing på Landsjön

Vad säger Ludde om detta? Dom förstör ju isen för riktiga sportmänniskor, skridskoåkarna! Motorsport är sport för motorer!

Jappe
Landsjön är stor den räcker nog till Jappe, jag har sagt att de ej får vara mitt ute på sjön alla måste ju kunna samsas om isen. Men det värsta Jappe tänk vad de gasar o gör åt bensin.:msn_wink:
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Racing på Landsjön

Kul med is och bilar, här i Vargön har vi ju Vänern men den håller inte för bil än
och närmast oss har vi bara ån som i folkmun kallas för "sketån" och den håller inte
heller, denna bil hittade vi där i morse, så det får bli att vara på land än så länge.


GPS: N58 20.26 E12 22.66   

Visa bilaga 50741
På det fotot ser man att man skall ha rutan nere så man kan krypa ut om det behövs.
Ja endel kör för fort och då kan även 30km i timmen vara för fort i halka.
Sket ån är det erat avlopp som går ut där?
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Racing på Landsjön

Nu är de redan igång vi får nog sätta upp tider de för köra på. Igår kväll sparkade jag ut Ragge kl 23,00 o säga till.
Några som var i från Gränna kom och då ljuder ju vårt larm när de kör ner, sedan hörs det ju rätt bra i hela Skärstaddalen.
2 bilar var fega vågade inte komma in till land , bara en som vågade när Ragge lös med en lampa.
Men som sagt pengar kostar det men det är ju bättre att de kör där en kör o sladdar på vägarna.
Här kanske de möjligen stöter till varandra o lite bucklor på bilen vad gör det.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Racing på Landsjön

Jo man kan tänka sej att ALLA är med i miljörörelsen! eller vem "skiter" i vilket bara vi har roligt, helt plötsligt!!!!!!!!
Mvh.
 
Toppen