• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Racechip på fiaten

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Racechip på fiaten

Nej stänksmörjningen är ju detsamma, och risken att fördärva lådan ökar ju i och med att man ökat effekten, så man måste ju köra med förstånd.=)

Men samtidigt så är jag inte direkt orolig, skulle 5:an haverera så är det ju inte nån hemmansaffär, jag kommer då göra bytet själv, ett par 1000 lappar..=)

Ett bra sätt att minska risken för smörjningsproblem är att byta olja till RedLine schockproof ultralight & överfylla med 2-3 dl. Så gjorde jag på den förra HB'n & så gjorde jag på den jag har nu.

Bennie
 

doggydoggen

FD HBK Medlem
Inlägg
235
Kommun
Umeå
HBK-Nr
22924
Medlemskap
2023
Sv: Racechip på fiaten

Ett bra sätt att minska risken för smörjningsproblem är att byta olja till RedLine schockproof ultralight & överfylla med 2-3 dl. Så gjorde jag på den förra HB'n & så gjorde jag på den jag har nu.

Bennie

Jag har tänkt göra något liknande men pyttsar i

OMEGA 690 75W-90 VÄXELLÅDSOLJA SUPER EP "HYPOID GL-7

men ska kolla upp denna Redline, har du någon länk till den?
kommer du föressten ihåg hur många liter det gick i lådan på euramobilen som du har nu?
 
Senast ändrad:

doggydoggen

FD HBK Medlem
Inlägg
235
Kommun
Umeå
HBK-Nr
22924
Medlemskap
2023
Sv: Racechip på fiaten

Jag pratade med han som äger Payback i vännäs, han var tidigare en av dom som startade upp omega.

Han kände till problemet med fiat växelådorna och har tydligen såld olja till många fiatägare, han rekomenderade en olja som heter #390 Supreme Moly
för en 4 liter dunk betalar jag 1290kr, 323kr litern
jag tänker testa den eftersom jag tror på paybacks produkter.:)


Payback AB

http://www.payback.se/files/Transmissionsolja/390.pdf
 
Toppen