• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rabiesvaccination - giltighetstid

Sihiri

HBK Medlem
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
14770
Medlemskap
2026
Hej!
Jag har förstått att några av er har stött på problem utomlands (Frankrike, Italien) när ni haft 3-års rabiesvaccin.
Jag tror att det är bra att ha med sig dokument som styrker att vaccinet är giltigt enligt det som hemlandets veterinär har angivit. De svenska regelverket gäller i hela EU!

Jag hittade en bra sida med regelverket på ett flertal språk. Jag har kopierat sida 1 och bilaga III på flera språk för att ta med mig nu när vi ska resa ner i Europa.
Här hittar ni de aktuella sidorna hos EU.
EUR-Lex - L:2013:178:TOC - EN - EUR-Lex

Jag har lagt till en fil av Bilaga III på svenska

Hälsningar
Sihiri

Bilagor

• VaccinationEU.jpg
    VaccinationEU.jpg
    155,9 KB · Visningar: 29
Sv: Rabiesvaccination - giltighetstid

Har rest med hund i husbil sedan 2007 inom EU och ännu så har ingen frågat något. Har inte sett någon tulltjänsteman överhuvudtaget vid gränspassering för dom finns inte kvar, (gränserna alltså).

Tillbaka
Toppen