• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rabatter från Såifa

F

F.d. 8491

Guest
SÅIFA:s rabatt kan ibland bli ett tillägg istället för rabbatt.


Då dieselpriset på stationer går ner ligger SÅIFA:s pris fast upp till 15 dagar. Ändring för PREEM/SÅIFA sker 1:a och 16:e men för IDS är det dagspris.

Priset idag för PREEM/SÅIFA som gäller från 16:e aug är 13:10/liter kr och för IDS/SÅIFA är dagspriset 13:15 kr/liter.



Jag tankade på PREEM/SÅIFA 080724 och på kvitto var priset 13:94 kr/liter men på fakturan 14:35 kr/liter. Skulle ha valt VISA eller kontant där.:mad:


Sven-Åke
 
J

Jarn

Guest
Sv: Rabatter från Såifa

Jag fick mitt kort från Preem/SÅIFA i tisdags, skulle glad i hågen åka dit o tanka. På vägen passerade jag Jet, där kostade dieseln då 12,99.
Så det fick bli att handla där i stället.

Idag var det dax att tanka igen och vid matvaruaffären låg en Hydromack, de tog 13,09.

Priset på skylten hos Preem är 13,69 så man har ju en bra rabatt på 59 öre för tillfället med SÅIFA kortet, där det idag är 13.10
Men bra rabatt är en sak, det viktiga är ju vad man betalar netto.
I och med man betalar med sitt kreditkort så är ju också betalningsvillkoren ungefär detsamma.

Förstår att kortet är mera anpasat till yrkestrafikanter som ju antagligen bara har ett kort från sitt företag och därmed inte kan välja det stationsmärke som har billigast soppa.

Samtidigt får man ju erkänna, att om det blir en kraftig höjning av priset under den fasta prisperioden på 2 veckor, då kan det ju återigen bli mera attraktivt.
Synd bara att man måste ringa för att få reda på priset, borde gå att hämta på en skyddad hemsida.
 
F

F.d. 8491

Guest
Sv: Rabatter från Såifa

Vi får väl försöka lägg ut priset här den 1:a och 16:e så slipper Såifa en massa samtal.

Den som är snabbast att ringa kan väl notera priserna här.


Sven-Åke
 
F

F.d. 8491

Guest
Sv: Rabatter från Såifa

Från och med idag är SÅIFA:s pris på drivmedel:
  • Preem/Såifa diesel 13:20 kr/liter gäller tom 15/9.
  • IDS där gäller dagspris som SÅIFA inte fått än när jag ringde
  • OK/Såifa bensin =25 öre/liter rabatt på pumppris och bemannad stn
  • Preem/Såifa bensin = 38 öre/liter rabatt på pumppris och bemannad stn
Rabatterna gäller tv

Sven-Åke
 
F

F.d. 8491

Guest
Sv: Rabatter från Såifa

Nu har JET sänkt dieselpriset till 12:99/liter så då är SÅIFA bara 2:a med 13:10/liter.


Sven-Åke
 
Toppen