• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rött stoppljuse /recall

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
En bekant som har bilverkstad samt husbil tipsade om att han skulle in med sig 2004:a för det var en recall på bromsslangarna och det tog dom tydligen så jag slog in mitt chassienummer och det visade en "rött stoppljuse " om att jag skulle kontakta verkstad .

Jag ringde och dom skulle kolla vad som skulle göras .
 
E

Ericsson c52

Guest
Sv: Rött stoppljuse /recall

Hej jag fick ett gult stoppljus och jag har haft den inne på verkstad igår och det var omprogramering av styrbox,riktigt bra grej den där appen och det är ju gratis. fiat 2,3 2012
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.498
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Rött stoppljuse /recall

Jag fick ett gult stoppljus 2,3 150 -13 och är i Spanien..jag ringde till Fiat camper support och fick reda på att felkod är 5775 och att det är justering av "luffventil" sa hon och att hon trodde inte att det va bråttom att besöka verkstad..vilken luffventil viste hon inte..
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Rött stoppljuse /recall

En bekant som har bilverkstad samt husbil tipsade om att han skulle in med sig 2004:a för det var en recall på bromsslangarna och det tog dom tydligen så jag slog in mitt chassienummer och det visade en "rött stoppljuse " om att jag skulle kontakta verkstad .

Jag ringde och dom skulle kolla vad som skulle göras .

Det finns risk att bromsslangarna skaver sönder.
Man monterar visst ett stag/hållare.
Kompisen var inne i våras med sin.
Ska inte kosta något!
 
F

F.d. 50005

Guest
Sv: Rött stoppljuse /recall

Hej jag fick ett gult stoppljus och jag har haft den inne på verkstad igår och det var omprogramering av styrbox,riktigt bra grej den där appen och det är ju gratis. fiat 2,3 2012

Vad heter appen?
/Agne
 
E

Ericsson c52

Guest
Sv: Rött stoppljuse /recall

Den heter fiat camper och där skriver man in sitt chassinummer
 

Kalle&Gunni

FD HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Lerum
HBK-Nr
2152
Medlemskap
2022
Sv: Rött stoppljuse /recall

Hej!
Laddade ner appen Fiat camper igår, skrev in chassi-nr och fick gult ljus. Vi har en Pössl 2,3 150 -13. Ringde till Varla bil i Kungsbacka och fick besked om felkod 5775 som, om jag förstod rätt, gällde en magnetventil. Kunde inte få tid för åtgärd före den 28 april men det skall inte vara någon fara att köra.
/Gunni
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Rött stoppljuse /recall

Går det inte att kolla på någon recallsida?Jag begriper mig inte på appar
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Rött stoppljuse /recall

Hej!
Laddade ner appen Fiat camper igår, skrev in chassi-nr och fick gult ljus. Vi har en Pössl 2,3 150 -13. Ringde till Varla bil i Kungsbacka och fick besked om felkod 5775 som, om jag förstod rätt, gällde en magnetventil. Kunde inte få tid för åtgärd före den 28 april men det skall inte vara någon fara att köra.
/Gunni

Bra med denna app, man kan även skaffa ett konto på webben.
Då får man mail vid fel/kampanjer.

Gult betyder att det inte är någon fara utan det skall bara fixas, värre med rött.
 
Toppen