• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

råttor

F

F.d. 55293

Guest
God Jul!
Kollat läget i husbilen och hittar då naturligtvis råttskit:mad: De har som tur är inte ätit sönder något, behagat att gå in och "skita" och gått vidare. Något tips om var tusan de kan komma in
:confused:
Sunesson

F

F.d. 3297

Guest
Sv: råttor

Tråkigt! Men tur att de "bara hälsade på"!

Efter att du kollat kylskåpsgallren (pröva ett "myggnät" i finmaskigt mässingsnät
mellan vägg och öppningsgaller), kolla även övriga öppningar i bottenplattan som
kaminöppningar och förarplatsens pedalställ!

Ett tips: lämna aldrig något ätbart i bilen som inte ligger i "lukttät förpackning"!
Ett tips till: lämna aldrig glasburkar med "frysbart innehåll"!

Lycka till!

Senast redigerad av en moderator:

jasno

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
5229
Medlemskap
2025

Absolut bästa medelt mot möss och råttor är en ÄKTA bonkatt. Vår husbil står ute bakom laggårn och har inte haft besök hittills. Men katten har tagit äkta råttor nästan lika stora som katten. Tack missen! annars är ett bra tips att kontakta din lokale Anticimex rep och köpa en låda med råttgift att placera under husbilen. Det måste vara en riktig godkänd låda annars kan andra oskyldiga djur åka dit.

M

mikkis

Guest

hej
jag har prövat allt mot råttor/möss. det enda som hjälper är råttgift!
Billigt och effektivt! Råttorna /mössen försvinner på ett par dagar!

Allt annat med vitlök,enris osv,, är bara myt. det funkar INTE.
Mikkis

F

F.d. 29916

Guest

Jag har den stora fördelen att ha en svärson som är lantbrukare. Husbilen står i hans maskinverstad med 10 grader värmt när det är -15 ute. Dessutom bjuder han på tre kattor!! Vi kan inte stava till mus eller råtta numera!
God fortsättning på er alla.
Gun och Göran

Toppen