• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rätta felaktigt gatunamn Garmin.

svensei

HBK Medlem
Inlägg
291
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2024
Jag har nyligen laddat ner nya kartor till min nüvi 660. 2004 ändrades en del gatunamn där vi bor, men fortfarande har Garmin de gamla namnen kvar. Någon som vet hur man kan korrigera detta hos kartleverantören? Eniro och Hitta har rätt namn.
 

Caroland

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Tranås
HBK-Nr
4846
Medlemskap
2024
Sv: Rätta felaktigt gatunamn Garmin.

Om du laddat in uppdateringar - hur gjorde du? Jag har idag på nätet köpt livstidsuppdatering till min nuvi 660, men den vägrar ta in det nya i GPS:en. Det är fullt påstår den, trots att jag plockat bort allt som går - poi, bilder, mp3 mm. Måste man plocka bort dom gamla zippade img-filerna med det gamla kartmaterialet först ?? Eller finns det nåt annat tricks ?:confused:
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Rätta felaktigt gatunamn Garmin.

En dansker hr. krebs har gjort denne udmärkede procedure, for at få mere hukommelse :

"
Først tog jeg en backup af det hele - osse det tar noget tid. Derefter gav jeg mig til at rydde ud:

o Fra roddrevet er fjernet brugsanvisningen nuvi_610-660-670_OM.pdf

o Fra 'Audible' er alle filer fjernet

o Fra 'Garmin' er fjernet et evt gmapsupp.img (additional maps - findes ikke nødvendigvis)

o Fra 'Garmin/vehicle' er fjernet de fleste 'køretøjer' - kun et par stykker er tilbage

o Fra 'Garmin/voice' er fjernet de fleste stemmer. Kun Dansk, Dansk - Nanna og nogle få andre (ialt 26.502 kb) er bevaret

o Fra folderne 'JPEG' og 'MP3' er alt fjernet

o Fra Screenshot (hvis folderen eksisterer) er alt fjernet.

Dette efterlod plads nok til at installere det fulde kort - og så er der endda 104 KB tilovers til nogle få screenshots og en lille CD-plade
"

Når ovenstående er gjort, kan det anbefales, at navngive SD kortet til garmin, lave en undermappe kaldet poi, denne garmin / poi mappe bruges til at lägge de GPI filer i önsker at bruge på jeres navigator.

efter at have installeret under poi, spörger navigatoren ved genstart, om den skal overföre til navigatoren, sig NEJ og spörg ikke igen, så forbliver poi på SD kortet.
 
Senast redigerad av en moderator:

Elisabeth & Lennart

HBK Medlem
Inlägg
161
Kommun
Finspång
HBK-Nr
2425
Medlemskap
2024
Sv: Rätta felaktigt gatunamn Garmin.

Hej

För att korrigera fel i kartor hos t.ex Garmin så får man kontakta deras kartleverantör Navteq. Dom har en hemsida där man kan medela felaktigheter och tillägg. sidan heter NAVTEQ Map Reporter

Hälsningar Lennart
 
Toppen