• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ränder på husbilen

F

F.d. 3918

Guest
Jag undrar om någon vet hur man får bort ränderna från gummilisterna på husbilen. Jag har provat med olika sortes tvättmedel och även med lacknafta, men inget fungerar.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Ränder på husbilen

Jag använder vanligt insektsborttagningsmedel för ränderna. Medlet fungerar även bra på äldre takluckor som gulnat, de blir nästan lika fina som ursprungligen.

Klicka på bilden för produktinfo
insektsbortagningsmedel.jpg

F

F.d. 3918

Guest

Tack för tipsen.
Är ny husbilsägare sen 2 veckor tillbaka, och har mucket att lära

F

F.d. 58547

Guest

När BeLo var hemma hos oss skulle han tvätta bilen och jag tog fram schampo o grejer.
Tog fram Black Arrows schampo han blev lyrisk det tog bort alla de svarta ränderna på bilen så hanfick med sig det hem.:oops:
Jag skulle in o köpa mer men då hade de ej det längre:swoon:./susanne

F

F.d. 7282

Guest

Tänk på att ni tar bort ev vax som fanns på bilen innan med dessa medel.
Så vaxa på dessa ställen annars sitter dom svarta ränder fast ännu bättre nästa gång.

// Pär

F

F.d. 8656

Guest

Hej, vi använder den gröna Fix-burken, funkar på allt. Går att använda både invändigt och utvändigt när man städar och fejar.

Roligt att ni har köpt husbil, ni kommer inte att ångra er, det är buskul!

:D:D:D:D:D

F

F.d. 5322

Guest

Jag undrar om någon vet hur man får bort ränderna från gummilisterna på husbilen. Jag har provat med olika sortes tvättmedel och även med lacknafta, men inget fungerar.

Är det rester från vax?
Ett bra sätt för att få bort det från vinyl och liknande, är att använda sig av en hårfön och nagelborste. Vet inte om det fungerar på gummi.

björns

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
1458
Medlemskap
2025

Jag har provat många medel fungerar med dåligt resultat. Provade Såpa o ljummet vatten ränderna försvann direkt.

F

F.d. 55370

Guest

Jag andvänder Turtle supertvätt varje gång jag tvättar. Tar både insekter å svarta ränder.
2 ggr per år så åker Vaxet på.:yes:

Toppen