• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Punktering!

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025
Jag fick för några veckor sen punktering på min husbil,tog fram verktyg för att byta däck och upptäcker att eftersom bodelen ligger 20cm utanför däcken når inte hylsan ut utanför skärmkanten.
Hylsan skulle behöva vara 25 cm längre för att man ska få i röret som man häver sig på för att få loss bultarna,kanske något att tänka på för alla andra också.
Inte så kul när man ligger där vid vägkanten och upptäcker att hylsan är för kort,själv kommer jag att kapa hylsan på mitten och förlänga med ett rör som jag svetsar dit.
På bifogad bild ser man hur mycket bredare bodelen är och verktygen är gjorda för att bara nå utanför ytterhjulet.

Bilagor

• husbilen2.jpg
    husbilen2.jpg
    1.017,8 KB · Visningar: 16

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025
Sv: Punktering!

Fälgkors når inte heller utanför bodelen,jag kommer att svetsa om min hylsa så den blir längre och kommer även att ha med mig en liten garagedomkraft som jag kan använda som stöd för hylsan,det funkar bättre än pallbock eftersom den är steglös:)

Toppen