• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pumpa däcken på bensinstation?

F

F.d. 5698

Guest
Vart fyller ni luft?
Hemma på gården har jag inga problem med att få rätt tryck i däcken.
När jag till min förvåning körde in på OK bensinstation och skulle pumpa däcken, så gick det bara ställa deras pump-omat till 4.0 Bar.

Har någon bra tips på luft pumpar på bensin stationer som klarar över 4 bar?
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Sv: Pumpa däcken på bensinstation?

Hej.
Du ska fråga om lastbils lufttryck slang.

Mvh

Perrovski
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: Pumpa däcken på bensinstation?

Samma här ingen luft går i. Fick till svar att vi har ingen annan luft med mer tryck.
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Pumpa däcken på bensinstation?

Den enda stationen som kan pumpa över 4 hos oss är shell. Annars måste man åka till däckfirman!
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: Pumpa däcken på bensinstation?

Kom på en undran när jag läser ovanstående, vi har ju inget reservdäck i husbilen utan en kompressor som går på 12 volt, ingen hemma köpt utan en som följde med bilen, orkar den pumpa upp ett däck över 4 kg.
:confused: :)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 418

Guest
Sv: Pumpa däcken på bensinstation?

Jag har de senste åren sett flera Statoilstationer som har en automatisk luftpump. Du väljer det tryck du vill ha, kopplar in slangen på ventilen och så piper automaten när rätt tryck har nåtts. De automaterna klarar gott och väl 5,5 kg. Hälsn/AndersW
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Pumpa däcken på bensinstation?

Neste alle som har luftslange klarer 5,5 - desverre har mange steder bare de bærbare tankene og de klarer ikke så mye. Så se etter om det er slange eller tank. Selv stopper jeg ikke engang hvis det er en lufttank, det er bortkastet tid.
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Pumpa däcken på bensinstation?

Hej AndersW,

Våra båda statoil i Åkersberga har automatiska pumpar och ingen går att ställa över 4 bar. :( När jag frågade personalen om det gick att ställa om pumpen (trodde det var en säkerhetsgrej först) så såg de helt nollställda ut och fattade inte vilka bilar som behövde över 3,5 bar i däcken.

Men de gjorde riktigt bra korv i alla fall! :twitcy:
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: Pumpa däcken på bensinstation?

Jahaja NLundberg, Statoil i Alvik och här ute på Ekerö jobbar tydligen med högre tryck och än har det inte smullit, vilket jag är tacksam för. Hälsn/AndersW
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Pumpa däcken på bensinstation?

Hej,
Kollade lufttrycket på min husbil i går på Shell vid gamla E4 genom Uppsala. Inga problem dom hade nödvändigt lufttryck för detta.
 
F

F.d. 17078

Guest
Sv: Pumpa däcken på bensinstation?

Köpt en krompressor som jag har hemma en 25/l. På cheepy, hade samma problem inga mackar har över 4 kg tryck dåligt! I Tyskland efter autoban har stora truckstopp påfyllningställen där är det inga problem.
 
Toppen