• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Publika internetzoner

F

F.d. 3039

Guest
Är det någon som vet ifall det finns förteckning över avgiftsfria områden inom EU där det går att surfa. Jag har hört att Mc Dolnads har på vissa ställen.

Har varit i kontakt med "M" och "KAK" men dom vet ej.

Ska åka (personbil) från Örebro till Marbella om 2 veckor och tänker ta det lugnt, vore bra om det gick att söka boende på nätet.

Kontantkort som fungerar med modem i flertalet länder har jag inte hört talas om.

Äger ingen Iphone eller android utan åker med en lap-top.
/greger

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Publika internetzoner

I vissa navigeringsappar som Navigon kan man söka Telekom Hotspots annars finns en app vid namn Wi-Fi Finder (gratis) som gör jobbet.

Den visar 650.000 allmänna hotspots runt hela världen och visar vilka som är gratis.

Jag såg nu att du inte har någon smart telefon, då kan det bli besvärligt.
Mitt råd är att skaffa en billig sådan ZTE Skate är en förträfflig Android som finns utan abonnemang och Jappes Samsung Gio är en annan.

mzl.juazmaaf.320x480-75.jpg
mzl.altriuvy.320x480-75.jpg

Det går att ladda ned databasen i förväg för att slippa datakostnader i utlandet.

mzl.zfwpexlt.320x480-75.jpg

Senast ändrad:
F

F.d. 3039

Guest

Tack för tips! Nu har jag lite att studera den närmaste tiden.
/g

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Alla har inte en smart telefon så med lite planering så går det bra att söka hotspots innan man släpper tampen. Testa den här också wificamping.com
Champagne smakar bäst när den är gratis:)

//Bosse

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Alla har inte en smart telefon så med lite planering så går det bra att söka hotspots innan man släpper tampen. Testa den här också wificamping.com
Champange smakar bäst när den är gratis:)

//Bosse

Det blir svårt att hålla reda på 1.000 hotspots under den långa resan även om man tecknar ned dem. Alla har inte en smart telefon men nu är det läge att skaffa en, billigare lär det knappast bli.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Ett tips! Ladda ner Easy WiFi Radar som hjälper dig att hitta och ansluta till öppna trådlösa hotspots under resan.

//Bosse

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Varför inte köpa en uppkoppling så man slipper jaga gratis uppkopplingar???
HaDe Hasse:wub:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Ett tips! Ladda ner Easy WiFi Radar som hjälper dig att hitta och ansluta till öppna trådlösa hotspots under resan.

//Bosse

Funkar tydligen inte med Windows efter XP och har den nackdelen att du i förväg inte vet var du skall söka hotspots, de kommer i bästa fall som en överraskning.

Det finns en ny app som fungerar på samma sätt, med vibrering, kan vara bra när man väntar på viktig e-post, knappast annars.

Appen WiFi Finder är nog det klokaste valet eftersom den kan användas för att söka hotspots där du befinner dig, utan uppkoppling (offline). Hela databasen på 30-40 MB laddas ned till telefonens minne i förväg.

Senast ändrad:
Toppen