• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Provtagning på vårdcentral i Spanien

• Startad av Startad av F.d. 12848
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 12848

Guest
Är det någon som tar blodprover i Spanien och resultat sändes hem till Sverige fungerar det bra undrar Illåsen

Sv: Provtagning på vårdcentral i Spanien

Om ni behöver ett blodprov så gäller ofta försäkringar på privata laboatorier som Ex Sanitas där får man proverna i handen .

Jag har alltid på vintrarna tagit proverna i Spanien, fått resultatet jättesnabbt på papper och sedan faxat till min svenska läkare. Fungerar jättebra.

Hälsning jyrki

Hej!
Vad är det för blodprov du tar? Själv har jag tagit prover i Spanien, Portugal och Franrike vad avser sk INR - jag tar Waran pga tidigre tromboser. Som regel på apotek eller vård-centraler. Även privatkliniker.
Fungerar utmärkt men jag får provsvaret oftast dagen efter. Priserna varierar. Därefter kontaktar jag själv min egen AK-mottagning i Sverige som bibehåller eller ändrar doseringen.
Numera tar jag prover på mig själv eftersom jag köpt mig en Coaguchek.
Lycka till!
Lars

Tillbaka
Toppen