• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Protokoll fukttest

staffana

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022
Har just blivit ägare till en fin Adria Coral.
Vid köpet fick vi ett A4 papper där det stod att fukttest utfört 2011-11-08
Det var utställt av Josefssons Husbilar i Landvetter.
Mitt problem är att jag tycker att ett testprotokoll skall åtminstone ange om testet utfallit till godkänt eller underkänt. Det står bara att det är utfört.
Han som utförde testet enligt protokollet är på semester nu så jag vill fråga vad som är vanligt i branschen!

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Protokoll fukttest

Jag brukar få ett papper med "fuktvärden" angivna på en bild över bilen. Så ser det ut på HYMER.

staffana

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022

Ja så skall det vara i min värld, men det var det inte. Det var därför som jag la in den här frågan.
Får väl ringa han som gjorde testet när han kommer hem från sin semester!

kjelka

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
6650
Medlemskap
2025

Jag har också reagerat på att man inte får något protokoll. När man gjorde första fukttesten inom garantin begärde jag ett protokoll. Jag fick då svaret att Adria inte
använder sig av några protokoll. Endast notering i garantiboken talar om att testen
är gjord. Men enl. mig skall ett protokoll finnas så man vet var och hur kontrollen
gjordes. Är inte helt säker på att ens mekanikern vet alla skrymslen han skall testa
på om han inte har något protokoll. Protokollety utgör ju också en arbetsorder likt
serviceprotokoll för en bil.

Toppen