• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

promobils app offline ?

B

brittsan

Guest
Har för mig att jag läst någonstans att Promobils app går att använda offline på en Samsungplatta. Men hur gör man ? Ju mer jag läser ju krångligare blir det ;) Kan någon förklara för mig hur jag ska göra ? Appen har jag redan laddat ner.:confused
 

Margus

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1233
Medlemskap
2024
Sv: promobils app offline ?

Anders, jag har samma fundering - hur gör man? Har Mobil Life +.
Tack på förhand.
//Margus
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: promobils app offline ?

Jag har visserligen Mobil Life + för iOS men jag antar att samma regel gäller för Android.

Starta med att ladda ned databasen till minnet, därefter kan appen användas offline då alla data finns på telefonens/plattans minnne.

image.jpg
 
F

F.d. 29830

Guest
Sv: promobils app offline ?

Man måste alltså ha betalversionen för att det skall funka offline?
 
B

brittsan

Guest
Sv: promobils app offline ?

Då ska jag ladda ner plusversionen. Kan jag ladda ner den till min Iphone också ?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: promobils app offline ?

Då ska jag ladda ner plusversionen. Kan jag ladda ner den till min Iphone också ?

Det är en av de bästa apparna för oss husbilsåkare som lätt vill hitta ställplatser på kontinenten när vi inte är uppkopplade. Funkar lika bra på iPhone som på iPad!

Glöm inte att ladda ned databasen i appen!
 

Kenneth&Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
247
Kommun
Boden
HBK-Nr
676
Medlemskap
2025
Sv: promobils app offline ?

Ja, plusversionen, den är värd varenda krona (45:- till iOS)!

Håller med fullständigt!! Urbilligt!

Har dessutom Copilot Premium Europa (371:) som fung suveränt ihop med Mobil+ och det gör det sk-t enkelt att hitta önskvärda stpl, eller ngn poi. (har en Samsung Tab2)
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: promobils app offline ?

Appen kräver Android 4.0 eller senare, och den innehåller också en bugg i offlineläget som gör att alla ställplatser ej finns med.
En uppdatering som fixar detta är dock snart tillgänglig enligt Promobil.
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: promobils app offline ?

Det är faktiskt en stor skillnad mellan on och offline:oops:
Online kan man ju spreta med fingrarna och se platsen i detalj för att kolla läget osv.
Samt att färgen försvinner offline.
Fast gå in på info om ställplatsen funkar fint för att få kordinater osv. även offline.

Men, kanon för den billiga penningen:D, sen kan det ju faktiskt vara så att jag har missat nån funktion;)
 
Toppen