• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Promobil+

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.273
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Nu kom en uppdatering på Promobil+ som tog bort den betalspärr som tidigare fanns för att ladda ner off line sökning. Nedladdningen finns under settings.

Men ber nu att man spar den kod som dyker upp för att kunna köra på andra enheter.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Promobil+

Dessutom går det åter att söka på ort!
En bugg som rättats.

image.jpg
 
Senast ändrad:

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.273
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Promobil+

Knarrevik, vet du hur man uppdaterar kartan längst ner på settings?
Detta för att få en mer detaljrik karta.

På mina två enheter fungerar inte knappen. Användarfel kanske;)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Promobil+

Knarrevik, vet du hur man uppdaterar kartan längst ner på settings?
Detta för att få en mer detaljrik karta.

På mina två enheter fungerar inte knappen. Användarfel kanske;)

Den laddas ned första gången appen installeras. Kartan är endast schematisk för att kunna användas offline. Vill man ladda ned den igen får man nog avinstallera appen och installera på nytt.
 

MayoWalle

FD HBK Medlem
Inlägg
258
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023
Sv: Promobil+

Hej Anders från Knarrevik!

Jag börjar med att tacka Dig för bra "steg för steg"-förklaringar när det gäller hemladdning av appar. Jag ska försöka följa stegen när jag har lärt mig lite mera
om den här iPaden som jag sitter och tragglar med nu!
I början på Oktober ska jag åka ner till Spanien med mellanlandning i Moseldalen bl.a.
Jag måste fråga Dig om jag har mer nytta av om jag köper en Garmin GPS. eller om jag ska ladda hem en app till min iPad. Vilken app rekommenderar Du isåfall.
Jag vill hitta ställplatser och kunna undvika betalvägar när så önskas.

Med vänlig hälsning
Walle från Årjäng
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Promobil Mobil Life +

Jag rekommenderar att du laddar ned och installerar Promobils Mobil Life + som innehåller massor av ställplatser och information om dessa. Den kan användas offline (utan uppkoppling) efter att man laddar ned databasen. 45 kr.

Det finns många bra navigeringsappar som är mer sofistikerade än motsvarande navigatorer, särskilt när de används online. Navigon, Sygic, Copilot är några av dem men min favorit är iGO som har en mängd inställningar och enligt min mening är mest exakt vad gäller vägval och har flest alternativ. Alla kan användas offline. Jag använder iGO Western Europe för 285 kr.

Vill du komma åt fler intressepunkter än ställplatser är POIViewer ett bra val som på ett enkelt sätt kan importera de flesta filtyper med ollika intressepunkter (POI). Appen kan användas till viss del offline.

CampGuide Sweden är ytterligare en ställplats- och campingplatsapp där HBK:s husbilsplatser redan finns inlagda.
 
Senast ändrad:

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.273
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Promobil+

Sen finns ju också TomTom. Direktkompatibel med Promobil+ .

Inte så utrymmeskrävande som IGO.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Promobil+

Sen finns ju också TomTom. Direktkompatibel med Promobil+ .
Inte så utrymmeskrävande som IGO.

TomToms kartor används även i Apple Maps.
Det är främst kartorna som är utrymmeskrävande i en navigeringsapp, iGO till skillnad från andra appar laddar ned nästan samtliga länders kartor exkl. de nordiska och några fler länders i Europaversionen. De nordiska ländernas kartor laddas ned inifrån appen som gratis tillägg.

I Navigon (Garmin) och Sygic kan man fritt välja vilka länders kartor man vill ladda ned.
 

MayoWalle

FD HBK Medlem
Inlägg
258
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023
Sv: Promobil+

Tack igen!
I morgon kväll ska jag leta upp en snabbare uppkoppling än jag har nu och ladda hem ett par appar. När det gäller kartor så får det naturligtvis bli Tysklands, Frankrikes, Spaniens och ev. Portugals.

Mvh. Walle.
 
Toppen