• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Programera om manöverpanel DT 220 Dethleffs

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Hej
Har en Dethleffs 7014 -07 med manöverpanel DT 220. Har satt på solpaneler och bytt batterier,sitter nu 2 st AGM batterier på 72 ah /St. Solpanelen är kopplad över EBL,n när jag nu kollar på panelen så visar den bara 72 ah istället för ca 140 ah. Jag har hört någon viska att man skall omprogramera den ,men hur gör man för att få rätt ah tal i displayen.
Det ska tydligen lysa även en symbol av en sol också.
Tacksam för hjälp.
:confused:
// Göran C.
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: Programera om manöverpanel DT 220 Dethleffs

Tackar, men vad är det för code man ska slå på 4 siffror. Du får ursäkta men jag behöver lite mer förklaring hur man går till väga.

:)
 

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Programera om manöverpanel DT 220 Dethleffs

Tackar, men vad är det för code man ska slå på 4 siffror. Du får ursäkta men jag behöver lite mer förklaring hur man går till väga.

:)

Koden är nog individuell för varje panel, men du kan väl försöka med 0000 vilket brukar vara vanligt använt. Jag är inte själv så insatt i dessa digitala nymodigheter. Det kommer nog snart en räddande ängel här på forumet om du inte får till det.
 

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Inlägg
629
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2024
Sv: Programera om manöverpanel DT 220 Dethleffs

Det är riktigt att man måste ha en kod.
Den finns här på forumet ,men när du inte är medlem så kan du inte se det.
Alla bil märken har olika koder jag har en Byrstner och den koden passar inte till Dethleff.
Men att ställa om laddaren behövs ingen kod,du får läsa i instruktionsboken,
men ska multiplisera med ett nominellt värde.
för att laddaren ska ladda fullt.

Lycka till sten-åke
 

55kjelle

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11711
Medlemskap
2022
Sv: Programera om manöverpanel DT 220 Dethleffs

Vet du Sven-Åke hur det fungerar på en Burstner 2013 med EBL 220.
Vi har monterat 2 st solpaneler a:130w och på kabeln till EBL:en med öppen Garage dörr visade den 14,7v men på panelen ser jag inget om den laddar eller inte? Kanske någon annan vet detta om du har en annan modell.PS fint snötäcke du hade på bilden.
Mvh Kjell.
DS vi sitter på Marks golf bana i dag och har det mysigt.......
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: Programera om manöverpanel DT 220 Dethleffs

Jag har nu löst problemet med att programera manöverpanelen,koder å allt fixade sig.
55 kjelle ,på min panel DT 220 trycker jag på batteriknappen så får jag fram volt,amp och hur många % det är kvar i batterierna.
1tryck= volt 2tryck=AH vill du få fram % i kapacitet så trycker du på OK när AH visas. Hoppas det blev rätt nu :)
 

55kjelle

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11711
Medlemskap
2022
Sv: Programera om manöverpanel DT 220 Dethleffs

Skall prova detta, såg att när jag var ute i Helgen visade panelen 12,7v och 8A.
Om nu detta var rätt skall prova mig fram med dina uppgifter.
Tack.:)
 
Toppen