• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Program för att titta på kort i datorn/Tvn

F

F.d. 8656

Guest
Hej, är det någon som vet något program som vrider korten rätt på en gång utan att man själv behöver göra det innan man tittar på dem i datorn/Tvn?

Vi är på jakt efter ett bildvisningsprogram som visar alla korten som de är tagna med kamera. Programmet ska visa kortet som det är taget, vare sig man har tagit kortet med en liggande eller stående kamera. Hoppas att det är någon som för står vad jag menar... :msn_laugh:

Hoppas någon kan hjälpa oss!

Kram
 
F

F.d. 18017

Guest
Sv: Program för att titta på kort i datorn/Tvn

AcDSee är ett bra program för att visa bilder men det är inte gratis. tyvärr har det gjorts allt mer avancerat för varje version och var faktiskt bättre för just visning av bilderna för ca 5 år (version inte så ny) sedan än det är idag.
Programmet känner av om bilderna är roterade mha en kamera som har G sensor. canons kameror känner av vad som är neråt men min fina gamla sony gör det inte så där spelar programmet ingen roll, infon finns helt enkelt inte att läsa ut.
 
A

Amatören

Guest
Sv: Program för att titta på kort i datorn/Tvn

AcDSee är ett bra program för att visa bilder men det är inte gratis. tyvärr har det gjorts allt mer avancerat för varje version och var faktiskt bättre för just visning av bilderna för ca 5 år (version inte så ny) sedan än det är idag.
Programmet känner av om bilderna är roterade mha en kamera som har G sensor. canons kameror känner av vad som är neråt men min fina gamla sony gör det inte så där spelar programmet ingen roll, infon finns helt enkelt inte att läsa ut.

Download ACDSee

Jag gillar inte heller dom nya versionerna.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Program för att titta på kort i datorn/Tvn

Exifinformationen i en bild tagen med en digitalkamera visar om den är tagen i porträtt- eller landskapsläge.
Därför visas bilderna rättvända redan i Windows 7:s inbyggda bildspel.

Även iPad har inbyggt bildspel och visar bilderna med överlägsen skärpa och upplösning. De visas rättvända även om plattan vrids till landskapsläge.

bild-752582.PNG


Ikonen för bildspel finns nere till höger!
 
Toppen