• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Problem vid oljebyte

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025
Skulle byta olja och filter på personbilen Mb 220cdi-05 när jag skruvade upp oljefilterhuset så hade nedre delen av filterhållaren gått av och den delen sitter kvar i motorn längst ner i filterhuset den är gjord i plast det sitter en o-ring längst ner
har provat med en spetstång och bockade ståltrådar men med dåligt resutat
Någon som har förslag hur jag får bort plastbiten
Ska beställa ett nytt filterhus på måndag

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Problem vid oljebyte

Nog någon som glömde att anolja o-ringen vid monteringen. Nog bara att försöka att få bort en bit i taget. När man väl kommer åt o-ringen är det viktigt att inte skada anliggningsytorna, men är o-ringen borta är det lätt att få bort resten.

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025
Sv: Problem vid oljebyte

Fick i dag loss plastbiten med en liten svetstång hade provat det mesta i verktygslådan
Köpte idag en komplett övredel till oljefilterhuset med filter orginal för".......291kr
Blev glatt överaskad ibland är det billigt
(Såg att jag hade monterat 2st oringar där skulle det vara bara en oring)

Toppen