Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tacksam för dina tips PeterSv: Problem med Mercedes-Benz rapporteras här
Jag kan tipsa er som har den fantastiska 3L V6:an från M-B.
Den har bl.a. en svag punkt, tätningen på insugsluften till turbons sugsida läcker ibland
ner olja (från vevhusventilationen) på underliggande elmoter som reglerar de variabla insugsspjällen.
Så småningom tränger oljan in i elmotorn som till slut ger upp.
M-B har tagit fram en bättre/tät packning som håller tätt.
man kan se ifall man har "rätt" packning den är svart till färgen, den äldre orange.
Vet du när den svarat packningen infördes?Sv: Problem med Mercedes-Benz rapporteras här
Jag kan tipsa er som har den fantastiska 3L V6:an från M-B.
Den har bl.a. en svag punkt, tätningen på insugsluften till turbons sugsida läcker ibland
ner olja (från vevhusventilationen) på underliggande elmoter som reglerar de variabla insugsspjällen.
Så småningom tränger oljan in i elmotorn som till slut ger upp.
M-B har tagit fram en bättre/tät packning som håller tätt.
man kan se ifall man har "rätt" packning den är svart till färgen, den äldre orange.
Tacksam för dina tips Peter
Jag servade igår på Vehobil bil Västerås min MB V6 518 2006 6000 mil och påpekade enligt din info att dom skulle kolla upp att tätningen var svart inte orange till insuget på turbon men den satt av någon anledning på ”sniskan” dåligt klamrad ???
Man behöver tydligen i i tillägg också montera på den du kallar Oil Catch Can ? Är det ett verkstads jobb eller klarar man det själv ?
Hasse
Vet du när den svarat packningen infördes?
Tack Peter för ytterligare värdefull info ,som jag tar tag i direkt nu när bilen ändå är avställd. Fredags mys i motorrummetHittar tyvärr inget noterat på alla årliga service fakturor på 2 st MB service verkstäder. Man kan hoppas att det är utfört men jag betvivlar ,och någon Oil Catch can kan jag inte hitta.