Jag håller helt och fullt med.Jag skulle definitivt inte stänga av uppdateringar då det hela tiden upptäcks nya vägar in i systemen för skadlig kod, enda gången man kan blockera är väl när man tillfälligt vill spara på mobil surf.
Själv kör jag med google chrome som enda webläsare, blockerarar all reklam med tillägget Adblock.
Har inget extra virusprogram, utan använder det inbyggda skyddet i win10.
Explorer samt win7 skulle jag verkligen undvika, byt till vad som helst.
Den säkraste webbläsaren i 2020
- Jag har alltid kört in alla de senaste uppdateringarna - i både Windows (10 numera, men även tidigare) och Android som är mina världar.
Det är mycket hög klass på löpande uppdateringar idag. Och det innebär en mycket högre kvalitet än vad man kan uppnå genom att stoppa uppdateringar. Gör man det hänger man helt enkelt inte med. Det är bara att lura sig själv. Det gäller även tanken att "vänta in tills det är stabilt". Det händer massvis med saker under den tid man väntar. Och uppdatering B beror av uppdatering A. (Vilket uppdateringarna iofs för det mesta klarar av, men inte alltid).
- Eller att göra tvärtom? Skippa uppdateringar?
Så, jag bara säger - för 17, håll era operativsystem up-to-date. Ni kan aldrig på egen hand hitta en metodik som gör er enhet bättre på sikt. Den här världen är alltför komplex för det.
PS: I det inkluderar jag - håll era enheter rena och fina
- Starta om respektive enhet minst 1 g/vecka (rensar enhetens "internal registry")
- Rensa er laptop (Windows) extra med ett hjälpprogram från all sh.t programmerarna lämnar efter sig, webbinformation, mm - Jag har kört Ccleaner under många år
- Avínstallera appar/program som ni inte använder längre