• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med laddning Hobby 600 Siesta

PatrikT

FD HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Gotland
HBK-Nr
33906
Medlemskap
2022
Hej. Ute med husbilen första gången i helgen. Så skönt! Förstagångsåkare.
Drabbades av ett problem jag inte lyckas lösa. Vi har en 100W panel på taket som laddar bodelbatteriet via en regulator. Vi kan även koppla in 230 i bilen som då driver uttag, kylskåp etc utan problem. Dock så laddar inte 230-kopplingen batteriet. I instruktionsboken och i alla forum sägs att det skall finnas en huvudbrytare bakom passagerarstolen. Någon sådan går inte att finna?
Tacksam för all hjälp i ärendet.
//patrik
 

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Kolla jumbosäkringarna 40a Brukar sitta nära bodelsbatteriet eller under någon av framstolarna
Vad har du för ebl ?
Sitter även en jumbosäkring vid startbatteriet
Mvh Leffe
 

PatrikT

FD HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Gotland
HBK-Nr
33906
Medlemskap
2022
Det sitter en smältsäkring på 36A som är hel vid bodelsbatteriet. Båda batterierna tar laddning från bilens generator och bodelsbatteriet även från solpanelen. Bara med 230 extern inkopplat som det inte laddar
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.246
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Det sitter en smältsäkring på 36A som är hel vid bodelsbatteriet. Båda batterierna tar laddning från bilens generator och bodelsbatteriet även från solpanelen. Bara med 230 extern inkopplat som det inte laddar
Beroende på EBL så sitter det en glassäkring för 230 laddaren i EBL. Har det gett sig så brukar det vara problem med laddaren i EBL
 
Toppen