• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med kylskåpet

Inlägg
116
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
774
Medlemskap
2024
Så där, då var bilen påställd och klar för årets äventyr. Men en liten men ack så viktig detalj krånglar. Kylskåpet. Jag märkte det redan i höstas då vi var ute sista gången. Då vi kom fram till Westerqvarn så lyste 12V lampan röd och det gjorde den oavsett hur jag ställde väljarratten (Gas, 220V, 12V, AES) och ingen kyla. Det som var underligt var att den fortsatte att lysa även då jag slog av huvudströmbrytaren. Även alla lampor på Min-Max lyste. Det jag fick göra för att få det att slockna var att dra ur connector 20 på distributionsboxen.
Nu är det alltså dags att försöka fixa detta och då hoppas jag att det är någon klok man/kvinna som kan tipsa om var jag ska börja leta fel. Bifogar bild på distributionsboxen.
Här är de värdena för connetor 20:
1) + exitAUX direct B2
2-3) + 3 way fridge AES
4) +exit motorized step
5-5-8-9) + exit gas ignition (fridge, kitchen, boilers valve etc.)

Jag gillar kall öl, så snälla hjälp!
 

Bilagor

  • IMG_1692.JPG
    IMG_1692.JPG
    197,9 KB · Visningar: 1

Regndroppen

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
13468
Medlemskap
2024
Sv: Problem med kylskåpet

Hej.
Det låter som att det är fel på kylskåpet vad är för kylskåp?
Titta i manualen för kylskåpet om det finns något om felindikeringar.
Det är nog där du får börja tror jag.
Jim
 

Night hawk

HBK Medlem
Inlägg
438
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2024
Sv: Problem med kylskåpet

Ring Dometic service på tel 031-7341110.

Hjälpsamma och kunniga på sina egna produkter.
 
Inlägg
116
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
774
Medlemskap
2024
Sv: Problem med kylskåpet

Tänkte att jag skulle tala om vad som var fel. Jag åkte till Electrolux Service i Eskilstuna för att få hjälp. Felet var att AES vredets axel hade gått av. Och naturligtvis då det stod på 12V! Det gjorde att det inte fungerade hur jag än vred på ratten. Snabbt och enkelt fixat.
/Lennart
 
Toppen