• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Problem med krånglande fäskvattepump Riech

Jompa

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
33405
Medlemskap
2025
Hej! Vi har nu under de två senaste åren bytt tre färskvattenpumpar av märket Reich i våran Adria Coral från 2015.
Vi får felkod E2 på displayen och pumpen stannar.Stänger av displayen så att felkoden försvinner och pumpen går i ca 3 sek igen innan den stannar och felkod återkommer.
Börjar bli trött på att byta pumpar och undrar om någon haft något liknade fel?
Finns det något alternativ på pump med anslutning Uniquick koppling eller tips på vad det kan vara för fel?

Bilagor

• IMG_1075.png
    IMG_1075.png
    297,7 KB · Visningar: 20

Globetrotter

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2025
Ja, de är något skit och dyra också.
Jag avverkade flera stycken innan jag köpte två från Biltema och kopplade ihop.
Kräver kanske lite modd men nu fungerar det.
I ditt fall skulle jag misstänka att pumpen överbelastas och systemet löser ut.
Stämmer rätt bra med min erfarenhet av det märket.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej! Vi har nu under de två senaste åren bytt tre färskvattenpumpar av märket Reich i våran Adria Coral från 2015.
Vi får felkod E2 på displayen och pumpen stannar.Stänger av displayen så att felkoden försvinner och pumpen går i ca 3 sek igen innan den stannar och felkod återkommer.
Börjar bli trött på att byta pumpar och undrar om någon haft något liknade fel?
Finns det något alternativ på pump med anslutning Uniquick koppling eller tips på vad det kan vara för fel?
Har du provkört pumpen mot någon annan strömkälla än den ordinarie anslutningen?
Det där är ju en kraftig pump som drar mycket ström, det har kanske inte varit en sådan i original.
Det kan ju vara så att den överbelastar något i elsystemet som då slår ifrån. Den kanske borde matas med ström
via ett relä?

Senast ändrad:
Toppen