• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Problem med intressepunkter (POI) i GPS

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Eftersom många har problem med att lägga in intressepunkter i sina fasta navigatorer (GPS) vill jag visa ett enklare och snabbare alternativ om man redan har iPhone/iPad.

• Ladda ned appen POIViewer och klicka på valfri länk till poi-fil (cvs, ov2, txt eller tom zip) och importera filen.
  • Klicka på avsedd poi på kartan och välj directions.
  • Välj navigeringsapp och starta navigering

image.jpg

Sv: Problem med intressepunkter (POI) i GPS

Eftersom många har problem med att lägga in intressepunkter i sina fasta navigatorer (GPS) vill jag visa ett enklare och snabbare alternativ om man redan har iPhone/iPad.

• Ladda ned appen POIViewer och klicka på valfri länk till poi-fil (cvs, ov2, txt eller tom zip) och importera filen.
  • Klicka på avsedd poi på kartan och välj directions.
  • Välj navigeringsapp och starta navigering

Visa bilaga 93663

Ja enklare, bättre och billigare kan det knappast bli!

//Tommy

På så vis har man snabbt tillgång till åtskilliga tusen intressepunkter och kan navigera dit snabbt och enkelt.

image.jpg

Och kanske det bästa av allt, bilda dig en uppfattning om platsen med Streetview, Panoramio m.fl.

image.jpg

Ursäkta en novis på appar & telefoner. Jag har en iphone 5c fungerar det på en sådan också? Vad kostar det? Är det något man abbonerar på?

Bennie

Ursäkta en novis på appar & telefoner. Jag har en iphone 5c fungerar det på en sådan också? Vad kostar det? Är det något man abbonerar på?

Bennie

iPhone 5 C lämpar sig utmärkt för ändamålet.
Den bästa navigeringsappen (iGO) kostar under 300:-, livslångt med 2-4 gratis uppdateringar per år. POIViewer är gratis eller kostar möjligen några tior.

Tack för informationen , men jag glömmer alltidsteget före. Kan någon beskriva att enkelt sätt att få in filerna till POI viever?

Tillbaka
Toppen