• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med intressepunkter (POI) i GPS

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Eftersom många har problem med att lägga in intressepunkter i sina fasta navigatorer (GPS) vill jag visa ett enklare och snabbare alternativ om man redan har iPhone/iPad.

  • Ladda ned appen POIViewer och klicka på valfri länk till poi-fil (cvs, ov2, txt eller tom zip) och importera filen.
  • Klicka på avsedd poi på kartan och välj directions.
  • Välj navigeringsapp och starta navigering

image.jpg
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Problem med intressepunkter (POI) i GPS

Eftersom många har problem med att lägga in intressepunkter i sina fasta navigatorer (GPS) vill jag visa ett enklare och snabbare alternativ om man redan har iPhone/iPad.

  • Ladda ned appen POIViewer och klicka på valfri länk till poi-fil (cvs, ov2, txt eller tom zip) och importera filen.
  • Klicka på avsedd poi på kartan och välj directions.
  • Välj navigeringsapp och starta navigering

Visa bilaga 93663

Ja enklare, bättre och billigare kan det knappast bli!

//Tommy
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Problem med intressepunkter (POI) i GPS

På så vis har man snabbt tillgång till åtskilliga tusen intressepunkter och kan navigera dit snabbt och enkelt.

image.jpg
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Problem med intressepunkter (POI) i GPS

Och kanske det bästa av allt, bilda dig en uppfattning om platsen med Streetview, Panoramio m.fl.

image.jpg
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Problem med intressepunkter (POI) i GPS

Ursäkta en novis på appar & telefoner. Jag har en iphone 5c fungerar det på en sådan också? Vad kostar det? Är det något man abbonerar på?

Bennie
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Problem med intressepunkter (POI) i GPS

Ursäkta en novis på appar & telefoner. Jag har en iphone 5c fungerar det på en sådan också? Vad kostar det? Är det något man abbonerar på?

Bennie

iPhone 5 C lämpar sig utmärkt för ändamålet.
Den bästa navigeringsappen (iGO) kostar under 300:-, livslångt med 2-4 gratis uppdateringar per år. POIViewer är gratis eller kostar möjligen några tior.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Problem med intressepunkter (POI) i GPS

Tack för informationen , men jag glömmer alltidsteget före. Kan någon beskriva att enkelt sätt att få in filerna till POI viever?
 
Toppen