• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med GPS-puck

tojon

FD HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
9265
Medlemskap
2022
Hej

Jag läste att det kan vara problem med Clas Ohlson´s GPS-puck model GM 720 vad beträffar överföring av data. Mitt problem är att jag har Windows 7 Home Premium och hittar inte GPS-pucken. Jag har kört skivan med den USB-drivare som följer med, men utan resultat. När jag ansluter GPS:en till USB-porten får jag meddelandet att drivrutiner installeras, sedan kommer ett felmeddelande som säger att inga drivare installerats. AutoRoute som jag använder säger också att ingen GPS finns ansluten.
Jag har förstått att många datakunniga finns i klubben och hoppas därför på hjälp.

Ha en bra Söndag
Tommy
 
F

F.d. 55516

Guest
Sv: Problem med GPS-puck

Et kjent problem med flere typer GPS puck.

1. hent en ny driver her: navibe.com

2. The driver might not be installed properly, please do the following steps for evaluation:

1.Un-install and re-install the USB driver again
2.Connect GM-720 to your laptop
3.Go to "My computer -> Properties ->Hardware -> Device Manager -> COM & LPT" to see if you can see GM-720 (or USB to Serial Com Port) on the list.If you are not sure which com port is GM-720 you can unplug and plug again to find out the correct port.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.505
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Problem med GPS-puck

Hej

Jag läste att det kan vara problem med Clas Ohlson´s GPS-puck model GM 720 vad beträffar överföring av data. Mitt problem är att jag har Windows 7 Home Premium och hittar inte GPS-pucken. Jag har kört skivan med den USB-drivare som följer med, men utan resultat. När jag ansluter GPS:en till USB-porten får jag meddelandet att drivrutiner installeras, sedan kommer ett felmeddelande som säger att inga drivare installerats. AutoRoute som jag använder säger också att ingen GPS finns ansluten.
Jag har förstått att många datakunniga finns i klubben och hoppas därför på hjälp.

Ha en bra Söndag
Tommy

Jag hade liknande problem med en puck som jag köpte från Mediamarkt...det visade sig att tillverkan inte hade en gällande avtal med satelliten..fick lämna till baks
 

tojon

FD HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
9265
Medlemskap
2022
Sv: Problem med GPS-puck

Hej

Ny drivrutin gjorde susen. Jag tankade hem en där Windows 7 fanns med så nu fungerar det som det skall.

Tack för tipset.

Ha det bra

Tommy
 
Toppen