• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Problem med glödtändningen

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022
När jag vrider om nyckeln till tändningläge så kan jag behöva göra det 2-6 gånger innan lampan för glödtändning börjar lysa. Det är aldrig några problem att starta bilen så länge glödtändningen kommit igång. Problemet kommer både när bilen är kall och körd varm. Jag har inte noterat problemet tidigare utan det har kommit nu när det varit lite kallare. Jag kör bilen 2-3 gånger i veckan, några kortare rundor och någon lite längre.

Vad kan det vara för problem? Bilen är en Renault Master 3,0l 2006.

F

F.d. 25144

Guest
Sv: Problem med glödtändningen

Hej,
hade själv problem med glödtändningen på vår Master (2007:a) för ca 1,5 år sedan. Bildeve Helsingborg felsökte och bytade 1 glödstift. Sen dess har allt funkat, peppar peppar. Vet inte om det är ett vanligt problem på just Master:confused:

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Problem med glödtändningen

Vad säger ni sakkunniga? Kan det vara kontaktproblem på vägen till glödstiften som ger detta symptom?

Toppen