• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Värmare Problem med gasol till värmare

Sahl

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
32470
Medlemskap
2024
Är nybörjare när det gäller husbilar. Jag har en äldre Truma värmare tror den har beteckning P3002 som inte vill tända . Har bytt tändmodulen då den var trasig men det hjälpte inte .Jag hör att den tickar men det tänder inte ,börjar nu tro att det inte kommer fram någon gasol så jag undrar om ventilen i värmaren kan ha hängt sig i stängt läge . Kan inte höra att det strömmar någon gas . Går det göra något åt det tex rengöra eller är det bara att byta ventilen
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.396
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
Är nybörjare när det gäller husbilar. Jag har en äldre Truma värmare tror den har beteckning P3002 som inte vill tända . Har bytt tändmodulen då den var trasig men det hjälpte inte .Jag hör att den tickar men det tänder inte ,börjar nu tro att det inte kommer fram någon gasol så jag undrar om ventilen i värmaren kan ha hängt sig i stängt läge . Kan inte höra att det strömmar någon gas . Går det göra något åt det tex rengöra eller är det bara att byta ventilen
Trycker du ner vredet samtidigt som du trycker på tändknappen.
Vredet måste tryckas ner för att förbigå tändsäkringen.
Efter att lågan har tänds håll ner vredet ett tag till.
 

Sahl

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
32470
Medlemskap
2024
Trycker du ner vredet samtidigt som du trycker på tändknappen.
Vredet måste tryckas ner för att förbigå tändsäkringen.
Efter att lågan har tänds håll ner vredet ett tag till.
Jag vrider vredet till 5 ungefär då hör jag att det börjar ticka i tändmodulen då trycker jag ner vredet i botten och då borde man väl höra om det börjar strömma gas och den skulle ju också tända , men så sker inte .
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.396
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
Sök i forum. Skriv Truma, skrivet av Jankro.
Då får du upp många trådar.

 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.160
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Är nybörjare när det gäller husbilar. Jag har en äldre Truma värmare tror den har beteckning P3002 som inte vill tända . Har bytt tändmodulen då den var trasig men det hjälpte inte .Jag hör att den tickar men det tänder inte ,börjar nu tro att det inte kommer fram någon gasol så jag undrar om ventilen i värmaren kan ha hängt sig i stängt läge . Kan inte höra att det strömmar någon gas . Går det göra något åt det tex rengöra eller är det bara att byta ventilen
Har du kollat "tändstiften"... På min var de slitna så jag bytte dem och då fungerade det..
 
Toppen