F
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Concorde och Morelo är inget en dödlig har råd med så är väl därför det finns myckey flera byggda på Fiat.Fiat är inget bra men det vill inte de som gjort misstaget att köpa skräpet höra så de klagar hela tiden. Har nu haft annan husbil i tre år helt utan problem. Sälj och köp en bil som håller.
N+B , Concorde och Morelo är kvalitet på riktigt
Jag tycker att fiat skall bygga bilar upp till 3500kg där de håller och fungerar bra. Det är vad de är konstruerade för. Över 3500 kg till 5300 kg gäller Iveco och MB. Från 5300kg och högre gäller Iveco, Man och riktiga lastbilschassi.
”Kamremmen har rasat och när dom ska kolla kompan så har spridarna rostat fast.”
Om det bara hade varit vipparmarna hade jag lagat den själv det syntes direkt att det var något galet då vi lyfte på ventilkåpan
Jag hade en fiat 2001 års modell som 2,8 dti gått 16000 mil, den bytte jag endast en fläktrem och ett bakhjulslager på, samt bytte olja o filter naturligtvis påVi är ju många som åker husbil som baseras på Fiat Ducato. Jag har haft tre bilar på olika modeler av Fiat och haft många bekymer som jag inte hade förväntat då ingen av bilarna varit speciellt gammal ellet gått många mil. Det har varit elfel, bromsfel, trasiga instrument, kärvande bromsar, egrventilet som bytts, partikel filter som inte regenererats som de skall, sensorer till dito som varit felaktiga, svaga handbromsar som hängt sig mm.
Den senaste bilen har varit på verkstad 15 gånger på 29 månader och 2300 mil. Just nu fungerar allt men jag undrar vad som kommer nästa gång.
Det skulle vara av intresse att få inlägg från andra som också upplevt problem.
Jag vet redan att nånga inte har några bekymmer med Era bilar så det behöver ni inte vittna om. Vad jag önskar är en provkarta på vad som brukar ge problem och gå sönder.
Det skulle vara kul om vi kan hålla tråden till ämnet. Får se om det går.
Täta mellan fönsterruta och plasten som ligger mot rutan, och sätt skruvar igenom plasten, istället för clipsen som inte håller plasten fast.
Du har tidigare skrivit att ventilerna är skrot vilket man ser när man lyfter ventilkåpan,varför kontrollera kompressionen då? Är det en FIAT verksatad?Kompan kollades givetvis före dom lyfte på toppen
Så här ser motorn ut